Název: Expectations of Generation Z from Perspective of Employers: The Delphi Method
Další názvy: Očekávání Generace Z z perspektivy zaměstnavatelů: Delphi metoda
Autoři: Kutlák, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: KUTLÁK, J. Expectations of Generation Z from Perspective of Employers: The Delphi Method. In: Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference. Neuveden: International Business Information Management Association (IBIMA), 2020. s. 5151-5161. ISBN 978-0-9998551-4-0.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: International Business Information Management Association (IBIMA)
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/39825
ISBN: 978-0-9998551-4-0
Klíčová slova: Generace Z;Očekávání;Motivace;Metoda Delphi;Zaměstnavatel
Klíčová slova v dalším jazyce: Generation Z;Expectations;Motivation;Delphi Method, Employer
Abstrakt: Tato studie se zaměřuje na identifikaci faktorů a oblastí, které očekává Generace Z od svých zaměstnavatelů. Tyto očekávání ovšem nejsou identifikovány samotnými zástupci generace Z, ale samotnými zaměstnavateli v podobě HR specialistů. Pro výzkum bylo teoreticky vymezeno a prakticky aplikováno tříkolového dotazování formou metody Delphi. Výsledky naznačují, že zaměstnavatelé dokáží identifikovat oblasti, které jsou pro Generaci Z stěžejní. Nicméně, tato identifikace není zcela přesná a vyskytují se oblasti, jako například potřeba vlastního pracovního prostoru, důležitost CSR organizace, důraz na diversitu či podnikatelské smýšlení, jenž jsou důležitá pro zástupce generace Z, ale samotnými zaměstnavateli nebyly shledány jako důležité. Naopak shoda mezi očekáváními obou stran panu v oblastech Účení a rozvoj, Odměňování či atraktivní firemní kultura. Nutnost postupného přesunu koncentrace od Milléniálů směrem ke Gen Z je tak nezbytnou aktivitou, která zajistí podnikům výhodu na trhu práce.
Abstrakt v dalším jazyce: This paper aims to identify the factors and areas that Generation Z expects from its employers. However, these expectations are not identified by the representatives of the Z generation themselves, but by the employers themselves represented by HR specialists from Czech companies. For the research was theoretically defined and practical used three-round questioning in the form of Delphi method. The results indicate that employers are able to identify areas that are crucial for Generation Z. However, this identification is not entirely accurate and there are areas such as the need for your own workspace, the importance of the corporate social responsibility concept (CSR), the emphasis on diversity or the business mindset that are important to the Z generation, but employers themselves have not identified them as important. On the contrary, there was a consensus between the expectations of both sides in the areas of learning & development, rewarding or attractive corporate culture. The need for a gradual shift of concentration from Milenialls towards the Gen Z is thus a necessary activity that will give businesses the needed advantage in labor markets.
Práva: Plný text není přístupný.
© IBIMA
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KPM)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39825

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD