Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorStacke, Václav
dc.contributor.authorDuffek, Václav
dc.contributor.authorKuberská, Markéta
dc.contributor.authorVočadlová, Klára
dc.contributor.authorMentlík, Pavel
dc.date.accessioned2020-10-26T11:00:17Z-
dc.date.available2020-10-26T11:00:17Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSTACKE, V. ., DUFFEK, V. ., KUBERSKÁ, M. ., VOČADLOVÁ, K. ., MENTLÍK, P. . Lze překonat nejkritičtější místo ve výuce zeměpisu 6. ročníku českých ZŠ?. Geografia, 2019, roč. 27, č. 2, s. 46-53. ISSN: 1335-9258en
dc.identifier.issn1335-9258
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39848
dc.description.abstractČlánek se zabývá kritickými místy ve výuce zeměpisu v 6. ročníku českých základních škol. Pro zjištění kritických míst a jejich příčin byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů s učiteli doplněná o metodu focus group. Jako nejvíce kritická byla identifikována následující místa: Zeměpisné souřadnice, Mapy, Časová pásma, Cirkulace v atmosféře, Litosférické desky a jejich pohyby. Mezi nejčastější příčiny kritičnosti, které bylo potřeba překonat, patří: špatná návaznost učiva mezi obory, velká náročnost na představivost ze strany žáků, komplexita tématu, slabá motivace žáků a přechod od znalosti ke kompetenci. Za účelem překonání příčin kritičnosti byly navrženy výukové moduly, které byly následně ověřeny učiteli ve výuce za pomoci akčního výzkumu. Úspěšnost překonání příčin kritičnosti byla zjišťována pomocí dotazníků. Výsledky ukazují, že všechny navržené moduly pomáhají překonávat zjištěné příčiny kritických míst. V článku je čtenářům představen jeden výukový modul podrobněji. Jedná se o modul určený k překonání nejvíce kritického místa – Zeměpisných souřadnic. Součástí článku jsou rovněž výsledky jeho evaluace ze strany učitelů.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherELPen
dc.relation.ispartofseriesGeografiaen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© ELPen
dc.subjectkritické místocs
dc.subjectzeměpis 6. ročníkucs
dc.subjectvýukový modulcs
dc.subjectzeměpisné souřadnicecs
dc.titleLze překonat nejkritičtější místo ve výuce zeměpisu 6. ročníku českých ZŠ?cs
dc.title.alternativeThe most critical spots in the sixth grade geography education in Czech schools and how to solve themen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis paper is focused on critical spots in the 6th grade geography education in Czech schools. We use semi-stru- ctured interviews and focus groups with teachers to identify critical spots and its causes. The most critical spots are: Geographic coordinates, Maps, Time zones, Atmospheric circulation, Tectonic plates and its motion. We de- signed educational modules to overcome identified causes of criticality (missing curriculum continuity, excessive requirements on pupil’s imagination, complexity of the topic, insufficient motivation and transition from pupil’s knowledge to competence). Modules were tested by teachers during lessons and its success with overcoming of the critical spots was evaluated using action research method. Our results show that all designed modules are suitable for overcoming causes of particular critical spots. The paper presents one educational module dealing with the most critical spot (Geographic coordinates) and its evaluation as an example.en
dc.subject.translatedcritical spoten
dc.subject.translated6th grade geography educationen
dc.subject.translatededucational moduleen
dc.subject.translatedGeographic coordinatesen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43929869
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (CBG)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
98-184-PB.pdf7,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39848

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD