Název: Popularization of the textbook Robotics with lego mindstorms for 2nd primary school in the project to support for the development of computer thinking (PRIM)
Další názvy: Popularizace učebnice Robotika s lego mindstorms pro 2. stupeň základní školy v rámci projektu pro podporu rozvíjení informatického myšlení (PRIM)
Autoři: Frank, Filip
Mainz, Denis
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 26.10. 2020 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020, s. 23.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://files.olympiadatechniky.cz/ot2020-abstracts.pdf
http://hdl.handle.net/11025/39950
ISBN: 978-80-261-0966-2
Klíčová slova: Lego Mindstorms EV3 Education;řídící jednotka NXT;PRIM;robotika;blokově orientované programování
Klíčová slova v dalším jazyce: Lego Mindstorms EV3 Education;NXT Control Unit;PRIM;robotics;block-oriented programming
Abstrakt: Prezentovaný příspěvek seznamuje s možnostmi získání a využití robotické stavebnice Lego Mindstorms EV3 Education ve výuce a popularizuje elektronickou učebnici Robotika s LEGO Mindstorms pro 2. stupeň základní školy vzniklou v rámci projektu pro Podporu rozvíjení informatického myšlení (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322). V příspěvku jsou na vybraných ukázkách představeny možnosti programovacího nástroje pro tvorbu blokově orientovaných programových schémat a jejich praktické uplatnění při ovládání robota z dílů stavebnice Lego se zapojením programovatelného prvku v podobě řídící jednotky NXT se sadou motorů a čidel s ní propojených skrze sadu vstupních portů. V blokovém programovacím prostředí lze robota programovat díky příkazům přehledně kategorizovaným do skupin pro akce, kontrolu běhu se základními programovými strukturami podmínkou a cyklem nebo bloky pro práci se senzory s daty, proměnnými, konstantami, poli či matematickými operacemi a mezi bloky lze nalézt také pokročilé funkce a uživatelem vytvořené bloky.
Abstrakt v dalším jazyce: The presented paper presents with the possibilities of obtaining and using the robotic kit Lego Mindstorms EV3 Education in teaching and popularizes the electronic textbook Robotics with LEGO Mindstorms for the 2nd level of primary school created within the project for Support for the Development of Informatics Thinking (reg. No. CZ.02.3.68 / 0.0 / 0.0 / 16_036 / 0005322). The paper presents the possibilities of a programming tool for creating block-oriented programming diagrams and their practical application in controlling a robot from parts of a Lego kit with the connection of a programmable element in the form of the NXT control unit with a set of motors and sensors connected to it through a set of input ports. In the block programming environment, the robot can be programmed thanks to commands clearly categorized into groups for actions, run control with basic condition and cycle programming structures or blocks for working with sensors with data, variables, constants, arrays or mathematical operations, and advanced functions can be found between blocks and user-created blocks.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2020
Olympiáda techniky Plzeň 2020

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
ot2020-abstracts-24.pdfPlný text707,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39950

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.