Název: Emoce v reklamě
Další názvy: Emotions in advertising
Autoři: Zelenková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Oponent: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40167
Klíčová slova: emoce;marketing;reklama;plakát;marketingový výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: emotions;marketing;advertisement;poster;marketing research
Abstrakt: Tématem práce je působení emocí v reklamě. Emoce jsou zde charakterizovány, uvedeny jejich příklady a popis jejich ovlivňování některých z psychických procesů. Dále se autorka věnuje popisu marketingu, komunikačního mixu a konkrétně pak reklamy a využití emocí v reklamních sděleních. Hlavním cílem práce je zjištění nejefektivnějších emocí z hlediska působení na spotřebitele v rámci reklamy. Pro tento účel jsou autorkou vytvořeny reklamní plakáty na ní vyrobený produkt, jenž mají za úkol vyvolat různé emoce a následně je pomocí marketingového výzkumu zjišťováno, jak obecně vnímají spotřebitelé emoce v reklamě, jakou jim připisují důležitost, a které z emocí jsou v reklamě nejúčinnější. Dále autorka zkoumá, jak na respondenty působí ní navrhnuté plakáty a který z nich je k propagaci nejvhodnější. Na základě výsledků jsou navržena doporučení pro využití emocí v reklamě obecně a konkrétně pak v případě propagačního plakátu pro autorčin produkt.
Abstrakt v dalším jazyce: The theme of the thesis is the effect of emotions in advertising. Emotions are firstly characterized, their examples and description of their influence of some of the psychological processes are stated. Furthermore, the author is devoted to the description of marketing, communication mix and specifically advertising and the use of emotions in advertising messages. The main objective of the thesis is to identify the most effective emotions in terms of the effect on consumers in advertising. For this purpose, the author created advertising posters regarding her own product. Posters were designed to evoke different emotions and later on, through marketing research, it is examined how consumers generally perceive emotions in advertising, what is the importance to them, and which emotions are most effective in advertising. The author also examines how the posters are designed and which of them is most suitable for promotion of her own product. Based on the results, recommendations are proposed for the use of emotions in advertising in general and specifically in the case of a promotional poster for the author's product.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Lucie Zelenkova.pdfPlný text práce6,9 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zelenkova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce224,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zelenkova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce232,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zelenkova_p.pdfPrůběh obhajoby práce139,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40167

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.