Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠafránková Dagmar, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorČerná, Kateřina
dc.contributor.refereePodroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
dc.date.accepted2020-9-14
dc.date.accessioned2020-11-10T00:32:17Z-
dc.date.available2019-6-14
dc.date.available2020-11-10T00:32:17Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-6-29
dc.identifier81480
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40754
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá analýzou ideální učitelky mateřské školy očima rodičů, což může v mnoha případech zjednodušit a zkvalitnit komunikaci mezi učitelkou a rodiči. V teoretické části lze najít bližší pohled na učitelku mateřské školy, co vše by měla mít osvojené z hlediska odborné literatury, co považují na profesi učitelky důležité rodiče a jaké podmínky v mateřské škole mohou učitelce pomoci k dosažení lepších výsledků. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, které probíhalo dotazníkovou formou. Zjišťuje především, jaké vlastnosti jsou pro ideální učitelku typické a které by se u ní objevit neměly. Dále se zabývá tím, zda rodiče hodnotí ideál učitelky z hlediska pohlaví, věku, vzdělání, fyzického vzhledu a zda je sama rodičem. V poslední řadě se zabývá i otázkou toho, co je pro povolání učitelky v mateřské škole důležité podle rodičů. Z dotazníkového šetření vyplývá, že rodičům nezáleží na pohlaví, věku, vzdělání, ani na tom, zda je učitelka mateřské školy sama rodičem. Je pro ně mnohem důležitější, aby měla ráda děti a svou práci. Dokázala děti zaujmout, vzdělávat a vychovávat formou hry a zábavnou formou, přistupovala k nim individuálně, dokázala si u nich zjednat respekt a stanovila pevné hranice. Také kvalitně komunikovala s rodiči, popřípadě jim dokázala poradit v obtížných situacích.cs
dc.format57 s. (108 576), xviiics
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectučitelkacs
dc.subjectmateřská školacs
dc.subjectrodičecs
dc.subjectideálcs
dc.subjectosobnost učitelkycs
dc.subjectvlastnostics
dc.subjectprofesní kompetencecs
dc.subjectrolecs
dc.subjectvztah k dítětics
dc.subjectvztah k rodičůmcs
dc.subjectvýzkumcs
dc.subjectpodmínkycs
dc.subjectprostředí mateřské školycs
dc.subjectvztahy v mateřské školecs
dc.subjectkolegovécs
dc.subjectpracovní zátěžcs
dc.subjectzdraví.cs
dc.titleIdeál učitelky mateřské školy očima rodičůcs
dc.title.alternativeParents point of view on the ideal kindergarten teacheren
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPředškolní a mimoškolní pedagogikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis focuses on the analysis of the ideal kindergarten teacher from the parents' point of view, which in many cases can simplify and improve the communication between teacher and parents. In the theoretical part, there is a closer look at the kindergarten teacher, precisely on what should be adopted and learnt from the point of view of professional literature, what is important for parents when considering the profession of teacher and what conditions in the kindergarten can help the teacher to achieve better results. The practical part deals with the research survey, which took place in a questionnaire form. It shows the most important qualities of an ideal teacher and indicates which should not be considered. It also deals with the question if the ideal teacher has a specific gender, age, education, appearance and whether the teacher is a parent herself. Finally, it also deals with the question of what is important for the profession of teacher in kindergarten according to parents. The questionnaire survey shows that parents do not consider as important gender, age, education, or whether the teacher is a parent herself at all. It is much more important for them that the teacher likes children and her job. The teacher should be able to get the attention, educate and nurture children in a form of play and any fun form, approach them individually, be able to earn respect from them and set firm boundaries. She should also communicate well with their parents and be able to advise them in difficult situations.en
dc.subject.translatedteacheren
dc.subject.translatedkindergartenen
dc.subject.translatedparentsen
dc.subject.translatedidealen
dc.subject.translatedteacher's personalityen
dc.subject.translatedqualitiesen
dc.subject.translatedabilitiesen
dc.subject.translatedprofessional competencesen
dc.subject.translatedroleen
dc.subject.translatedrelationship to childen
dc.subject.translatedrelationship to parentsen
dc.subject.translatedresearchen
dc.subject.translatedconditionsen
dc.subject.translatedenvironment of kindergartensen
dc.subject.translatedrelationships in kindergartensen
dc.subject.translatedcolleaguesen
dc.subject.translatedworkloaden
dc.subject.translatedhealth.en
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Katerina Cerna - final.pdfPlný text práce2,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cerna VP.pdfPosudek vedoucího práce124,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cerna OP.pdfPosudek oponenta práce308,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cerna O.pdfPrůběh obhajoby práce931,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40754

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.