Název: Možnosti vzdělávání dětí s mentální retardací v předškolním věku
Další názvy: Educational opportunities of children with mental retardation in pre-school period
Autoři: Fürstová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Oponent: Káňová Šárka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40755
Klíčová slova: mentální retardace;mateřská škola;děti;možnosti vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: mental retardation;kindergarten;children;educational options
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývala vzděláváním dětí s mentální retardací v předškolním věku. Prvních 5 kapitol je věnovaných teoretické části, ve které je charakterizován termín mentální retardace, dále je v ní rozdělena mentální retardace podle stupňů postižení, popsány příčiny vzniku a diagnostika mentální retardace. Poslední kapitola teoretické části popisuje edukaci dětí s mentální retardací v předškolním věku. Další 4 kapitoly této práce se zaměřují na praktickou část, ve které je popsáno výzkumné šetření. Výzkumný soubor tvořily děti s mentální retardací, jejich rodiče a pedagogové z běžných a speciálních mateřských škol. Pro výzkumné šetření byly zvoleny metody kazuistik, dotazníků a rozhovorů. Kazuistiky byly sepsány podle informací získaných od rodičů dětí a celkem se objevují v práci tři. Dotazníkové šetření probíhalo v online podobě a zúčastnilo se ho 20 rodičů. Rozhovory byly realizovány se dvěma pedagogy běžné mateřské školy a dvěma pedagogy speciální mateřské školy. V poslední kapitole praktické části se nachází shrnutí výzkumného šetření. Hlavním cílem bylo zjistit, které možnosti vzdělávání dětí s mentální retardací jsou očima rodičů a pedagogů těchto dětí lepší volbou na základě jejich zkušeností, postojů a názorů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis dealt with the education of children with mental retardation in preschool age. The first 5 chapters are devoted to the theoretical part, in which the term mental retardation is characterized. There is also mental retardation divided according to the degree of disability, causes and diagnosis of mental retardation are described. The last chapter of the theoretical part describes the education of children with mental retardation in preschool age. The next 4 chapters of this work focus on the practical part, which describes the research survey. The research sample consisted of children with mental retardation, their parents and teachers of ordinary and special kindergartens. Methods of case studies, questionnaires and interviews were chosen for the research survey. The case reports were written according to information obtained from the children's parents, and a total of three appear in the work. The questionnaire survey was carried out online form and was attended by 20 parents. Interviews were conducted with two teachers of a regular kindergarten and two teachers of a special kindergarten. The last chapter of the practical part contains a summary of the research survey. The main goal was to find out which educational options for children with mental retardation are a better choice in the eyes of parents and teachers of these children based on their experiences, attitudes and opinions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakala_r_ska_ pra_ce - Fu_rstova_ Barbora.pdfPlný text práce1,6 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Furstova VP.pdfPosudek vedoucího práce233,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Furstova OP.pdfPosudek oponenta práce316,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Furstova O.pdfPrůběh obhajoby práce24,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40755

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.