Název: Kompetence a zkušenosti učitelů mateřských škol v oblasti podpory vývoje řeči u předškolních dětí ve vybraném regionu
Další názvy: Competencies and experience of Kindergarten teachers in the field of speech development support in case of pre-school children in selected region
Autoři: Fišerová, Simona
Vedoucí práce/školitel: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Oponent: Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40758
Klíčová slova: kompetence učitele;vývoj řeči;komunikace;zkušenosti učitele
Klíčová slova v dalším jazyce: teacher competence;speech development;communication;teacher experience
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitelů mateřských škol v oblasti podpory vývoje řeči u předškolních dětí. V první polovině teoretické části je vymezen pojem kompetence a sepsáno rozdělení kompetencí s možnostmi jejich rozvoje. Druhá polovina teoretické části mapuje problematiku narušené komunikační schopnosti. Je zaměřena na vývoj dětské řeči, klasifikaci jazykových rovin a vymezení narušené komunikační schopnosti. Dále definuje rozvoj řeči z pohledu kurikulárních dokumentů a podporu vývoje řeči u předškolních dětí. Praktická část je zaměřena na zkušenosti učitelů v oblasti podpory vývoje řeči u předškolních dětí. Výzkumný soubor tvořili učitelky mateřských škol v Domažlickém okrese. Výzkumné šetřený probíhalo po dobu dvou týdnů za pomoci dotazníkového šetření a rozhovoru. Do dotazníkového šetření se zapojilo 12 mateřských škol s návratností 32 dotazníků a rozhovory byly realizovány se třemi učitelkami. Získané informace jsou v práci statisticky zpracovány pomocí grafů a komentářů. Poslední částí praktické části je shrnutí výzkumného šetření.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with competence of kindergarten teachers in the field of speech development support of preschool children. Firstly, the idea of competence is defined in a theoretical part, in this section is also listed division of competences. The second half of the theoretical section includes the issue of disturbed communication skills. This part is mainly focused on the development of children's speech, the classification of language levels and the definition of disturbed communication skills. The speech development from the point of view of curricular documents is defined as well in this section. A practical part is focused on the experience of kindergarten teachers in the field of speech development support of preschool children. The research was carried out in the Domažlice district. The research survey lasted two weeks using questionnaires and interviews. The thirty-two questionnaires were returned from twelve kindergartens, interviews were realized with three teachers. Last but not least the obtained information was statistically processed using graphs and comments. In conclusion of the practical part is restated the main findings.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BC-SimonaFiserova.pdfPlný text práce4,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fiserova VP.pdfPosudek vedoucího práce956,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fiserova OP.pdfPosudek oponenta práce121,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fiserova O.pdfPrůběh obhajoby práce2,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40758

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.