Název: Excursion in distance learning
Další názvy: Exkurzia v dištančnej výučbe
Autoři: Gašparová, Miroslava
Kyseľová, Janka
Citace zdrojového dokumentu: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 1, s. 45-49.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020.pdf
http://hdl.handle.net/11025/42142
ISSN: 2571-2519
Klíčová slova: primární vzdělávání;exkurze;distanční vzdělávání;společenskovědní vzdělávání;přírodovědné vzdělávání;technické vzdělání
Klíčová slova v dalším jazyce: primary education;excursion;distance education;social science education;science education;technical education
Abstrakt v dalším jazyce: Distance education is a modern form of education, which is so far only a supplementary in our school system. However, the crisis situation has opened up its potential for use in teaching, even in subjects requiring the direct participation of students in order to fulfill their goals. One such subject is an excursion which we had to modify to the given conditions and the students completed it with the necessary objective restrictions. Despite the positive responses in the student's reflections we perceive this form of realization of the excursion as exceptional because we can induce a real experience only in the real not the virtual world. However, it is a good space for the development of ICT and media skills of students and for the development of critical thinking in learning about the realities their context and didactic transformation in the didactics of primary education
Dištančné vzdelávanie je moderná forma vzdelávania, ktorá je v našom školskom systéme zatiaľ len doplnkovou. Krízová situácia však otvorila jej potenciál využívania vo výučbe, a to aj v predmetoch, vyžadujúcich pre plnenie svojich cieľov priamu účasť študentov. Jedným z takých predmetov je exkurzia, ktorú sme museli modifikovať na dané podmienky a študenti ju absolvovali s nevyhnutnými objektívnymi obmedzeniami. Aj napriek pozitívnym odozvám v študentských reflexiách, vnímame takúto formu realizácie exkurzie ako výnimočnú, pretože skutočný zážitok môžeme navodiť len v skutočnom, nie virtuálnom svete. Je však dobrým priestorom pre rozvoj IKT a mediálnych zručností študentov a na rozvoj kritického myslenia pri poznávaní reálií, ich súvislostí a didaktickej transformácie na didaktikách predmetov primárneho vzdelávania.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Gašparová.pdfPlný text290,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42142

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.