Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorWalat, Wojciech
dc.date.accessioned2020-11-23T09:34:23Z
dc.date.available2020-11-23T09:34:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 1, s. 70-75.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42146
dc.description.sponsorshipGrant SVK1‐2020‐013 Olympiáda techniky Plzeň 2020, Západočeská univerzita vPlznics
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectnegramotnostcs
dc.subjecttypy negramotnostics
dc.subjectinformační společnostcs
dc.subjectzjevné vzdělánícs
dc.titleFunctional illiteracy of homo interneticus – result of apparent educationen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article presents the characteristics of several types of functional illiteracy of a modern man – homo interneticus. In today's computerized world traditionally understood literacy is far insufficient, therefore there is an urgent need for the introduction of universal functional literacy, which is the result of today's apparent education. Permanent connection to the internet makes modern educational systems based on printed texts completely dysfunctional. The phenomena identified in the article indicate the need to take measures to adapt the school to the requirements of students based on a permanent connection to the network. The shift to distance learning caused by the May / June 2020 pandemic made this problem clear.en
dc.description.abstract-translatedPre rôzne predmety sme sa rozhodli pri vzdelávaní použiť mierne odlišné metódy vzdelávania a aj technológie, pomocou ktorých sme študentov vzdelávali. Príprava vzdelávania na každý predmet prechádzala vývojom a po komunikácii so študentmi sme sa snažili nájsť vhodnú formu vzdelávania počas koronakrízy.sk
dc.subject.translatedilliteracyen
dc.subject.translatedtypes of illiteracyen
dc.subject.translatedinformation societyen
dc.subject.translatedapparent educationen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Walat.pdfPlný text359,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42146

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.