Název: Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Další názvy: Cuisenairovy hranolky ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Cuisenaire rods in primary school mathematics education
Autoři: Pěchoučková, Šárka
Honzík, Lukáš
Citace zdrojového dokumentu: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 2, s. 28-32.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020_2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/42513
ISSN: 2571-2519
Klíčová slova: Cuisenairovy hranolky;matematika;základní škola
Klíčová slova v dalším jazyce: Cuisenaire rods;mathematics;primary school
Abstrakt: Žáci na 1. stupni základní školy se nacházejí ve stádiu konkrétních operací. Proto je třeba, aby nové matematické poznatky získávali prostřednictvím vizuálního vnímání, tedy na základě znázornění nebo manipulace. Vhodnou pomůckou k manipulaci jsou Cuisenairovy hranolky, které můžeme využít při porovnávání čísel a znázorňování základních matematických operací.
Abstrakt v dalším jazyce: Primary school children find themselves in the concrete operational stage. Thus, it is desirable for them to gain new knowledge by the means of visual perception, that is, through illustration or manipulation. Cuisenaire rods are a suitable tool for manipulation as they can be used for number comparison and the illustration of elementary mathematical operations.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
Číslo 2 (2020)
Číslo 2 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pěchoučková.pdfPlný text291,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42513

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.