Název: Using Mathematica interactive geography teaching
Další názvy: Interaktivní výuka v předmětu geografie pomocí programu Mathematica
Autoři: Trenčan, Pavel
Kohout, Václav
Citace zdrojového dokumentu: TRENČAN, P. KOHOUT, V. Using Mathematica interactive geography teaching. In: EDULEARN19 Proceedings : 11th International Conference on Education and New Learning Technologies. Valencie: IATED Academy, 2019. s. 1489-1497. ISBN 978-84-09-12031-4 , ISSN 2340-1117.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: IATED
Typ dokumentu: preprint
preprint
URI: http://hdl.handle.net/11025/43007
ISBN: 978-84-09-12031-4
ISSN: 2340-1117
Klíčová slova: interaktivní výuka;mathematica;geografie
Klíčová slova v dalším jazyce: interactive teaching;mathematica;geography
Abstrakt: Jak je známo, Mathematica byla ve svých počátečních verzích primárně zaměřena na matematické aplikace. V průběhu let byl vytvořen nejen široký aparát pro řešení matematických problémů, ale také velmi zajímavý grafický způsob interpretace pracovních výsledků. V posledních vydáních se tento program zaměřil na využití matematického aparátu v jiných vědeckých oborech, včetně využití těchto možností ve specifické výuce. V tomto článku autoři ukazují široké využití Mathematica v geografii. Popisují především propojení jádra programu s externími zdroji dat, které umožňují neočekávané vazby mezi stovkami druhů informací a entitami, které jsou vybírány a studovány v geografii. Na základě těchto vztahů byly výstupy vytvořeny ve známých souborech CDF. Tím je zajištěna interaktivita všech výsledků. Učitel může na jedné straně vytvářet zajímavé výstupy, které přímo souvisejí s výukou, a na druhé straně je student používá k nalezení skutečně nekonvenčních informací. Spolu s informacemi může student pracovat také se zajímavými matematickými výsledky, které jsou součástí všech výše uvedených souborů. Může například zpracovat časové řady teplot vybraného města, určit demografickou strukturu populace dané lokality, porovnat vybrané regiony navzájem, zpracovat statistiku výstupních dat, určit vzdálenosti mezi místy na světě, včetně a specifická metoda měření atd. V článku jsou prezentovány některé z již vytvořených souborů a je popsána práce studentů s nimi. Existuje také zpětná vazba mezi studenty a tvůrci interaktivních souborů.
Abstrakt v dalším jazyce: As is known, Mathematica was primarily focused on mathematical applications in its initial versions. Over the years, not only a broad apparatus for solving mathematical problems has been created, but also a very interesting graphical way of interpreting work results. In recent releases, this program has focused on the use of mathematical apparatus in other scientific fields, including the use of these options in specific teaching. In this paper, the authors show the wide use of Mathematica in geography. Above all, they describe the connection of the program's core to external data sources that allow for unexpected links between hundreds of kinds of information and entities that are selected and studied in geography. Based on these relationships, outputs were made in known CDF files. This ensures the interactivity of all results. The teacher can, on the one hand, create interesting outcomes that are directly related to teaching and, on the other hand, are used by the student to find truly unconventional information. Along with the information, the student can also work with interesting mathematical results that are part of all the above files. For example, it can process the time series of temperature of a selected city, determine the demographic structure of the population of a given locality, compare selected regions with each other, have output data statistics processed, determine distances between locations in the world, including a specific measurement method, etc. Some of the already created files are presented in the paper and students' work with them is described. There is also a feedback between students and the creator of interactive files.
Práva: Plný text není přístupný.
© IATED
Vyskytuje se v kolekcích:Preprinty / Preprints (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
article.pdf947,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43007

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD