Název: Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu v kontextu vizuální gramotnosti
Další názvy: Gallery education as a part of the educational process in the context of visual literacy
Autoři: Bláha, Jaroslav
Bláha, Jaroslav
Fulková, Marie
Říhová, Kristýna
Fišerová, Zuzana
Vargová, Petra
Říhová, Kristýna
Vargová, Petra
Citace zdrojového dokumentu: BLÁHA, J. FULKOVÁ, M. FIŠEROVÁ, Z. ŘÍHOVÁ, K. VARGOVÁ, P. BLÁHA, J. ŘÍHOVÁ, K. VARGOVÁ, P. Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu v kontextu vizuální gramotnosti. Výtvarná výchova, 2020, roč. 60, č. 1-2, s. 70-97. ISSN 1210-3691.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/43024
ISSN: 1210-3691
Klíčová slova: vizuální gramotnost;galerijní edukace;výtvarná výchova;kurikulum;umění;interpretace uměleckého díla
Klíčová slova v dalším jazyce: visual literacy;gallery education;art education;curriculum;art;interpretation of a work of art
Abstrakt: Článek vznikl na základě audiozáznamu kulatého stolu pořádaného v lednu 2020 na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Sešli se u něj edukační pracovníci a lektoři z předních českých galerií s teoretiky a didaktiky pražské katedry výtvarné výchovy a výtvarnými pedagogy. Setkání sestávalo ze tří teoretických okruhů, kterým byl věnován prostor v diskusi s lektory. Každý teoretický blok byl uveden krátkým přehledem. Názvy kapitol v článku odpovídají jednotlivým diskusním blokům: Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu; Vztah umění a kurikula; Vizuální gramotnost a interpretace uměleckého díla.
Abstrakt v dalším jazyce: The article was created on the basis of an audio recording of a round table. The round table was held at the Faculty of Education, Charles University in Prague in January 2020. Gallery lecturers from leading Czech galleries met with art theorists from the Prague Department of Art Education and art teachers. The meeting was divided into three theoretical areas. These areas were discussed with lecturers. A brief overview was given in the beginning of each theoretical block. The chapters in the article copythe individual discussion blocks with their names: Gallery Education as a Part of the Educational Process; The Relationship between Art and the Curriculum; Visual Literacy and Interpretation of a Work of Art.
Práva: Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.
© Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KVK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Image100221120644.pdf24,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43024

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD