Title: Plán peněžních toků projektu
Other Titles: Planning of project cash flow
Authors: Frostová, Marie
Advisor: Skalický, Jiří
Referee: Ircingová, Jarmila
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/4336
Keywords: projekt;peněžní toky;finanční analýza;rozpočet projektu
Keywords in different language: project;cash flow;financial analysis;budget
Abstract: Předmětem bakalářské práce je plán peněžních toků projektu. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy v projektovém řízení a popsány jednotlivé etapy životního cyklu projektu. Větší pozornost je věnována finanční analýze a sestavení rozpočtu. Dále se práce zabývá klasifikací investičních projektů a charakteristikou peněžních toků. V praktické části jsou aplikovány teoretické poznatky na reálný projekt z praxe. Výstupy z této části mohou být použity jako vhodný nástroj pro řízení a úspěšné dokončení projektu ve firmě.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on planning of project cash flow. It is separated into two parts, a theoretical and a practical. The description of the project life cycle and the basic terms of project management are explained in the first part. More attention is given to the financial analysis and the building of budget. Further thesis is about the classification of investment projects and characteristics of cash flow. Theoretical knowledge is applied on a real project in the practical part. Results of this part can be used for managing and successful completion of the project.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Marie FROSTOVA 2012.pdfPlný text práce8,64 MBAdobe PDFView/Open
BP_frostova_VP_SPR.PDFPosudek vedoucího práce1,67 MBAdobe PDFView/Open
BP_frostova_OP_SPR.PDFPosudek oponenta práce1,9 MBAdobe PDFView/Open
BP_frostova.PDFPrůběh obhajoby práce145,34 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/4336

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.