Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Špirk, Stanislav | |
dc.contributor.author | Vychytil, Jan | |
dc.contributor.author | Špička, Jan | |
dc.date.accessioned | 2021-06-21T10:00:08Z | - |
dc.date.available | 2021-06-21T10:00:08Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | ŠPIRK, S., VYCHYTIL, J., ŠPIČKA, J. Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model. In: Experimental Stress Analysis - 58th International Scientific Conference, EAN 2020,Conference Proceedings2020. Ostrava: VŠB - Technická univerzita v Ostravě, 2020. s. 519-528. ISBN 978-80-248-4451-0. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-248-4451-0 | |
dc.identifier.uri | 2-s2.0-85099791692 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/43670 | |
dc.description.abstract | Konstrukce přední části tramvaje musí v blízké budoucnosti splňovat nové požadavky na výkon pasivní bezpečnosti chodců. Numerické simulace (z oblasti pasivní bezpečnosti) jsou podporovány experimenty. Zajímavou částí je numerický model čelního skla tramvaje, který je experimentálně ověřen a kompletně popsán (i tabulkou s materiálovými parametry). Na konci článku jsou diskutovány některé hlavní výsledky simulací. | cs |
dc.format | 10 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | VŠB - Technická univerzita v Ostravě | cs |
dc.relation.ispartofseries | Experimental Stress Analysis - 58th International Scientific Conference, EAN 2020,Conference Proceedings2020 | en |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © VŠB - Technická univerzita v Ostravě | cs |
dc.subject | tramvaj | cs |
dc.subject | crash | cs |
dc.subject | čelní sklo | cs |
dc.title | Simulation of tram-pedestrian collision with validated windshield material model | en |
dc.title.alternative | Simulace kolize chodce s tramvají a validovaný materiálový model čelního skla | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The rail industry has been significantly affected by the passive safety technology in the last few years. The tram front-end design must fulfil the new requirements for pedestrian passive safety performance in the near future. The requirements are connected with a newly prepared technical guide “Tramway front end design” prepared by Technical Agency for ropeways and Guided Transport Systems. This paper describes research connected with new tram front-end design safe for pedestrian. The brief description of collision scenario and used human-body model “VIRTHUMAN” is provided. The numerical simulations (from field of passive safety) are supported by experiments. The interesting part is the numerical model of the tram windshield which is experimentally validated and completely described (even by table with material parameters). Some major simulations results are discussed at the end of paper. | en |
dc.subject.translated | Tram | en |
dc.subject.translated | Pedestrian | en |
dc.subject.translated | Crash | en |
dc.subject.translated | Windshield model | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43932042 | |
dc.project.ID | FV20441/Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje | cs |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers Konferenční příspěvky / Conference Papers (RTI) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
EAN2020 Špirk_Simulation of tram.pdf | 3,12 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43670
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.