Název: Činnosti školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku
Další názvy: Activities of school and educational consulting working place targeting children at their preschool-age
Autoři: Nová, Zuzana
Vedoucí práce/školitel: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Oponent: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44304
Klíčová slova: školní poradenství;školské poradenské zařízení;mateřská škola
Klíčová slova v dalším jazyce: school counseling;school counseling facilities;kindergarten
Abstrakt: Bakalářská práce bude pojednávat o činnostech školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku. Cílem této práce je analýza poradenské činnosti konkrétní mateřské školy. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy jako inkluze a integrace, žáci se speciálně vzdělávacími potřebami a podpůrná opatření. Dále je věnována pozornost školnímu poradenství v mateřské škole a školským poradenským zařízením. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci mezi mateřskou školou a pedagogicko-psychologickou poradnou při vyšetření školní zralosti. Empirická část práce se zabývá poradenskou činností konkrétní mateřské školy, která je popsána čtyřmi případovými studiemi. Pro tyto případové studie byla získávána data prostřednictvím obsahové analýzy pedagogických dokumentů, nesystematickým pozorováním a polostrukturovaným rozhovorem.
Abstrakt v dalším jazyce: Bachelor´s thesis will be dealing with procedures of school and scholastic advice working centres targeting children at pre-school age. The goal of this thesis is analyze advice procedures of particular kindergarten. In the theoretical part I will define basic terms like inclusion and integration, pupils with special educational needs and supportive precautions. Moreover, the thesis will be targeted on school consultancy and scholastic consultant organisation. The final chapter is targeted on cooperation between a kindergarten and a pedagogical-psychological consultancy in terms of examination of school maturity. The empirical part of the thesis deals with consultancy work of particular kindergarten which is described through four case studies. The information for these case studies were obtained by conect analysis of pedagogical documents, non-systematical observance and half-structured dialogue.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Nova_Zuzana_finalni verze (1) (1).pdfPlný text práce1,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nova-Zuzana_oponent.pdfPosudek oponenta práce732,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nova-Zuzana_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce661,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nova-Zuzana_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce191,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44304

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.