Název: | Využití příběhů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy |
Další názvy: | Using stories in teaching primary school students |
Autoři: | Suchá, Alexandra |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45246 |
Klíčová slova: | vyprávění;příběhy;výuka anglického jazyka;první stupeň základní školy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | storytelling;stories;english teaching;primary school |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá využitím metody storytellingu ve výuce angličtiny na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zaměřuje na žáky mladšího školního věku a specifiku vyučování těchto žáků. Dále popisuje metodu storytellingu jako prostředek učení anglického jazyka, věnuje se přínosům využití příběhů, způsobům jejich prezentace, kritériím, podle kterých lze příběh vybrat, a zahrnuje také aktivity, které lze ve spojení s příběhy využít v různých částech hodiny. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření s žáky třetího a pátého ročníku základní školy. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké žánry a témata příběhů by si žáci pro výuku anglického jazyka zvolili a jaké aktivity ve spojení s příběhy preferují. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a doporučení do praxe. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis focuses on using storytelling in teaching primary school pupils. The theoretical part deals with storytelling as a method of English teaching. It describes young learners and the specifics of teaching them English. It also includes the benefits of using stories in the English classroom, the ways of presenting stories, the criteria for choosing stories, and the activities that can be used before, during, and after the story. The practical part covers research which was realized through a survey among primary school pupils of the third and fifth grades. The aim of the research was to find out what genres and topics of stories would pupils choose and what activities related to stories they like the most. The results of the research suggest that teachers should thoroughly choose stories for English teaching according to the interests of young learners. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Alexandra_Sucha.pdf | Plný text práce | 2,81 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_pos_ved_Kleck_Sucha.pdf | Posudek vedoucího práce | 402,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_pos_opon_Reyn_Sucha.pdf | Posudek oponenta práce | 467,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_obhajoba_Sucha.pdf | Průběh obhajoby práce | 393,98 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45246
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.