Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorDvořák, Leoš
dc.contributor.editorKéhar, Ota
dc.date.accessioned2022-05-23T05:58:47Z
dc.date.available2022-05-23T05:58:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 30-44.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1092-7
dc.identifier.urihttps://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47576
dc.description.abstractO data o učitelích fyziky resp. o šetření, které by tato data zjistilo, jsme žádali MŠMT ČR již od konference MTR7 před čtyřmi lety. Na počátku roku 2019 takové šetření proběhlo, dokonce o učitelích všech předmětů na ZŠ a SŠ. V příspěvku jsou prezentovány první předběžné výsledky z tohoto šetření (týkající se učitelů fyziky). Jde o počty učitelů, jejich věkové složení, aprobovanost, kvalifikovanost, o to, kolik odchodů učitelů školy očekávají a jaký je pro ně problém sehnat učitele fyziky. Výsledky na „tvrdých datech“ ukazují nedostatek učitelů fyziky. V závěru jsou naznačeny úvahy, jak bychom se mohli snažit pomoci v této nepříznivé situaci.cs
dc.format15 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.subjectfyzikacs
dc.subjectučitelécs
dc.subjectvýzkumcs
dc.subjectstřední školacs
dc.subjectzákladní školacs
dc.titleKolik je v ČR (aprobovaných) učitelů fyziky?cs
dc.title.alternativeHow many (qualified) physics teachers are there in the Czech republic?en
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedData concerning physics teachers or a survey finding the data were requested from the Ministry of Education since the conference in 2015. In the beginning of 2019 such survey (a broader one, covering teachers of all subjects) was done. First preliminary results (concerning physics teachers) are presented in this paper. They concern numbers of teachers, their age distribution, qualification, expected numbers of teachers leaving their schools and how difficult is for schools to find new physics teachers. The results give “hard data” for evidence of shortage of physics teachers. Some ideas how we can try to improve this unfavourable situation are presented in the conclusion.en
dc.subject.translatedphysicsen
dc.subject.translatedteachersen
dc.subject.translatedresearchen
dc.subject.translatedhigh schoolen
dc.subject.translatedelementary schoolen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tiraz.pdfPlný text475,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ModerniTrendy9_sbornik-30-44.pdfPlný text1,29 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47576

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.