Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kohout, Jiří | |
dc.contributor.editor | Kéhar, Ota | |
dc.date.accessioned | 2022-05-23T06:41:07Z | |
dc.date.available | 2022-05-23T06:41:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 83-93. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-1092-7 | |
dc.identifier.uri | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/47583 | |
dc.description.abstract | V rámci příspěvku budou prezentovány výsledky výzkumného šetření realizovaného mezi 229 učiteli fyziky na gymnáziích v ČR. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je stav ve výuce fyzikálních laboratoří na vyšším stupni gymnázia a jaké postoje v tomto ohledu učitelé zastávají. Na základě výsledků výzkumu budou formulována doporučení směrem k budoucímu vývoji v této oblasti. Budou rovněž představeny náměty na laboratorní práce realizovatelné bez specifických požadavků na pomůcky, jež by reflektovaly požadavky učitelů z praxe. Stručně bude také shrnut historický vývoj výuky fyzikálních laboratoří | cs |
dc.format | 11 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | výuka | cs |
dc.subject | fyzika | cs |
dc.subject | gymnázium | cs |
dc.subject | učitelé | cs |
dc.subject | výzkum | cs |
dc.title | Laboratorní práce ve výuce fyziky na gymnáziu | cs |
dc.title.alternative | Laboratories in the grammar school physics | en |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | We aimed to present the results of the questionnaire survey carried out among 229 physics teachers of the grammar schools in the Czech Republic. The objective of the research was to analyse the state-of-the-art of the physics laboratories in the upper grade of Czech grammar schools and to reveal the corresponding attitudes of the physics teachers. Based on the results, recommendation toward the further development in the field will be given, Moreover, new suggestions for the particular lab exercises will be presented and the historical development of the physics labs will be briefly summarized. | en |
dc.subject.translated | teaching | en |
dc.subject.translated | physics | en |
dc.subject.translated | grammar school | en |
dc.subject.translated | teachers | en |
dc.subject.translated | survey | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tiraz.pdf | Plný text | 475,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy9_sbornik-83-93.pdf | Plný text | 881,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47583
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.