Název: Digitalizace výchovy a vzdělávání na 1. stupni ZŠ, její pozitiva a negativa
Další názvy: Digitalization of education at 1st grade of primary school, its positives and negatives
Autoři: Pirnerová, Pavlína
Vedoucí práce/školitel: Šafránková Dagmar, PhDr. Ph.D.
Oponent: Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48301
Klíčová slova: digitalizace výchovy;digitalizace vzdělávání;komunikace;ict;vzdělávání;digitální gramotnost;e-learning a jeho podoby;digitalizace rvp pro zv;rvp pro zv;metoda dotazníku;metoda rozhovoru
Klíčová slova v dalším jazyce: digitalization of education;digitalization of learning;communication;ict;education;digital literacy;e-learning ad its forms;digitalization - framework education programme for primary education;framework education programme for primary education;questionnaire method;interview method
Abstrakt: Diplomová práce se zabývala téma "Digitalizace výchovy a vzdělávání na 1. stupni ZŠ, její pozitiva a negativa." Cílem diplomové práce bylo zjistit a analyzovat, jaký vliv má digitalizace na výchovu a vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ v Plzeňském kraji. Diplomová práce byla teoreticko-empirického charakteru, je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládala ze tří kapitol. V první kapitole byl vymezen pojem digitalizace výchovy a vzdělávání, její přednosti ve vzdělávání a přednosti ve výchově na 1. stupni ZŠ. Druhá kapitola se věnovala nástrojům digitalizace, pozitivům a negativům digitalizace ve výchově a ve vzdělávání. Třetí kapitola práce se zabývala digitalizací výchovy a vzdělání na 1. stupni ZŠ, vybaveností škol a distanční výukou. V praktické části byla realizována výzkumná sonda, systematicky analyzovala a objasňovala názory učitelů 1. stupně ZŠ v Plzeňském kraji na digitalizaci výchovy a vzdělávání. Výzkumným nástrojem pro uvedená zjištění se stal dotazník a rozhory s učiteli 1. stupni ZŠ. Zkoumaný vzorek (učitele 1. stupně ZŠ) byl záměrný, a proto veškeré výsledky jsou platné jen pro tento vzorek. Z vyhodnocených dat vyplynulo, že digitalizace ovlivňuje výchovu a vzdělávání pozitivně. Nepotvrdilo se prohloubení sociokulturní rozdílů mezi žáky na 1. stupni ZŠ v Plzeňském kraji. Bylo zajímavé, že se spolupráce rodiny a školy měla vliv na výchovu a zlepšil se vztah rodič-škola na 1. stupni ZŠ v Plzeňském kraji. Avšak negativní vliv na komunikaci žáků na 1. stupni ZŠ v Plzeňském kraji. Podle zjištěných dat se potvrdilo, že negativně ovlivnila vzájemnou komunikaci a spolupráci mezi žáky na 1. stupni ZŠ. V závěru práce je zhodnocena jak teoretická, tak praktická část diplomové práce digitalizace výchovy a vzdělávání na 1. stupni ZŠ.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the topic "Digitalization of education and learning at the first grade of primary school, its positive and negative aspects." The aim of this thesis was to find out and analyse the influence of digitalization on education and learning of pupils at the 1st grade of primary school in the Pilsen region. The thesis is based on theoretical-empirical model; therefore it is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part consisted of three chapters. The first chapter defined the concept of digitalization of education and learning, its advantages in education and its benefits in education at the first grade of primary school. The second chapter focused on the tools of digitalization, the positives and negatives aspects of digitalization in education and learning. The third chapter of the thesis dealed with digitalization of education and learning at the first grade of primary school, school facilities and distance learning. The practical part systematically analysed and explained the opinions of teachers at the first grade of primary schools in the Pilsen region on the digitalization of education and learning. The research instrument for the above findings was a questionnaire and interviews with primary school teachers of 1st grade. The evaluation has shown that digitalization affects education and learning positively, the digitalization of education does not deepen socio-cultural differences between pupils at first grade of primary schools in the Pilsen region. That the parent-school relationship has improved, and that digitalization of education has had a positive effect on the education of children at the first grade of primary school in the Pilsen region. However, it has had a negative effect on communication of pupils at the first grade of primary schools in the Pilsen region. In the conclusion the work pointed out the possibilities of supporting the digitalization of education at the 1st grade of primary schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce3,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pirnerova VP.pdfPosudek vedoucího práce117,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pirnerova OP.pdfPosudek oponenta práce85,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pirnerova O.pdfPrůběh obhajoby práce4,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48301

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.