Název: Klamavé označení zboží nebo služby
Další názvy: Misleading marking of goods or services
Autoři: Balážová, Nikola
Vedoucí práce/školitel: Tloušťová Pavla, JUDr. Ph.D., MBA
Oponent: Outlá Anna, JUDr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48427
Klíčová slova: klamavé označení zboží nebo služby;nekalá soutěž;hospodářská soutěž;ochrana spotřebitele;nekalé obchodní praktiky;zboží;služba;soutěžitel;dobré mravy;generální klauzule
Klíčová slova v dalším jazyce: misleading marking of good or service;unfair competition;economical competition;consumer protection;unfair commercial practices;good;service;competitor;good morals;general clause
Abstrakt: Tématem této diplomové práce je klamavé označení zboží nebo služby. V první kapitole se nejprve pojednává o hospodářské soutěži, důraz je kladen především na její omezení. Dále se pak rozebírá nekalá soutěž, její generální klauzule a skutkové podstaty. Charakterizují se též subjekty nekalé soutěže. Následuje kapitola, která poukazuje na právní úpravu nekalých obchodních praktik. Objevuje se zde jejich rozdělení na klamavé obchodní praktiky a agresivní obchodní praktiky. Stěžejní kapitola se zabývá klamavým označení zboží nebo služby. Probírají se pojmy zboží a služba, definice klamavého označení zboží nebo služby, historie i změny právní úpravy. Diplomová práce se částečně zaměřuje i na ochranu proti nekalé soutěži, zejména na právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži dle občanského zákoníku. Je zde shrnuto i několik konkrétních případů klamavého označení zboží nebo služby. Poslední kapitola se věnuje vyhodnocení dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit, zda veřejnost zná pojem klamavého označení zboží nebo služby a jak reaguje na právní úpravu a její důsledky na našem území.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this thesis is a misleading marking of good or service. The first chapter first deals with economical competition, the emphasis is mainly on its reduction. Furthermore, unfair competition, its general clauses and facts are discussed. Unfair competition entities are also characterized. The following chapter points out the legal regulation of unfair commercial practices. Their division into deceptive business practices and aggressive business practices appears here. The main chapter deals with misleading marking of good or service. The terms good and service, definitions of misleading marking good or service, history and changes in legislation are discussed. The thesis partly focuses on protection against unfair competition, especially on legal means of protection against unfair competition according to the Civil Code. It also summarizes several specific cases of misleading marking of good or service. The last chapter deals with the evaluation of the questionnaire survey, which aimed to find out whether the public knows the concept of misleading marking of good or service and how it responds to the legislation and its consequences in our territory.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KOP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace NB.pdfPlný text práce1,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Balazova-1.pdfPosudek vedoucího práce429,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Balazova-2.pdfPosudek oponenta práce191,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Balazova Nikola.pdfPrůběh obhajoby práce313,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48427

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.