Název: Online nakupování potravin na českém trhu
Další názvy: Online Grocery Shopping on the Czech Market
Autoři: Fikerlová, Nella
Vedoucí práce/školitel: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Oponent: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48512
Klíčová slova: online nakupování;e-commerce;spotřebitel;potraviny;chování spotřebitele
Klíčová slova v dalším jazyce: online grocery;consumer behaviour;consumer;e-commerce;grocery
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem online nákup potravin na českém trhu se zaměřením na Plzeňský kraj. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jaké mají spotřebitelé zkušenosti, jak jsou s tímto druhem nákupem spokojeni, ale také jaké faktory je ovlivňují při výběru online prodejce potravin či kterou platformu využívají k provedení nákupu. V práci jsou nejdříve představena teoretická východiska pro chování spotřebitele, respektive faktory nákupního chování, kupní rozhodovací proces a typologie spotřebitelů, ale také na e-commerce. Praktická část popisuje současný trh online prodeje potravin, ale také obsahuje vyhodnocená data. Vyhodnocení dat proběhlo na základě získaných odpovědí z dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 239 respondentů. Na závěr práce jsou ze získaných dat sestavena doporučení proč tři nejčastěji využívané online prodejce, na základě kterých by mohly prodejci vylepšit své fungování.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with the topic of online grocery on the Czech market with a focus on the Pilsen region. The main goal of this thesis was to find out what experiences consumers have, how satisfied they are with this type of purchase, but also what factors influence the choice of online food retailer or which platform they use to make a purchase. The thesis first introduces the theoretical basis for consumer behavior, respectively purchasing behavior factors, purchasing decision-making process and consumer typology, but also e-commerce. The practical part describes the current market of online food sales, but also contains evaluated data. The data were evaluated on the basis of the answers obtained from the questionnaire survey, which was attended by 239 respondents. At the end of the work, the data are compiled recommendations to the three most commonly used online retailers, based on which retailers could improve their services.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-Fikerlova-hotova.pdfPlný text práce3,65 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fikerlova_Nella_v.pdfPosudek vedoucího práce221,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fikerlova_Nella_o.pdfPosudek oponenta práce129,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce32,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48512

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.