Název: Žák s diabetem 1. typu při hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Další názvy: The first grade pupil with type 1 diabetes in the classes of physical education
Autoři: Horváthová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Oponent: Knappová Věra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48707
Klíčová slova: diabetes mellitus;sport;tělesná výchova;inzulin;hypogkykemie;glukometr;glukóza
Klíčová slova v dalším jazyce: diabetes mellitus;sport;physical education;insulin;hypoglycemia;glucometer;glucose
Abstrakt: Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit, jak jsou pedagogové 1. stupně informováni o onemocnění diabetes mellitus 1. typu a jak k žákům diabetikům přistupují v hodinách tělesné výchovy. Jedním z úkolů práce bylo vytvořit přehledný edukační leták, který pomůže pedagogům k těmto žákům správně přistupovat. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretických východiscích jsem rozepsala základní pojmy týkající se diabetu, které by učitelé měli znát. Mé zaměření směřovalo ke sportovnímu životu žáka diabetika, který je často velmi složitý. Zabývala jsem také například komunikací mezi pedagogem a rodiči žáka. V praktické části jsem svůj výzkum zaměřila na pedagogy 1. stupně ZŠ. Pomocí dotazníkového šetření jsem zjišťovala, v jaké míře jsou o diabetu a práci s diabetickým žákem učitelé informováni. Následně jsem vytvořila edukační leták. Edukační leták je určen nejen pedagogům 1. stupně základní školy, ale všem, kteří cvičí s diabetiky 1. typu. Leták může být inspirací učitelům 2. stupně, pedagogům volnočasových kroužků anebo rodičům diabetika.
Abstrakt v dalším jazyce: The main goal of my thesis was to find out how teachers of the first grade are informed about children with diabetes mellitus type 1 and how are pupils with diabetes approached in PE lesson. One of my tasks was to make a clear methodic manual which would help teachers with the right approach with these pupils. The work is divided into two parts. In the theoretic part I mentioned the basic terms which are characterizing for diabetes which teachers should know about. I was concentrated on the sport side of life of the diabetic student, which is often very complicated. I also concentrated on the communication between teachers and student s parents. In the practical part, I have aimed my research at primary school teachers. Using a questionnaire survey, I found out to what extent teachers are informed about diabetes and working with a diabetic student. Then I created the educational leaflet. The educational leaflet is stated not only for primary school teachers, but for all who exercise with diabetic children. The manual could be an inspiration for secondary school teachers, lectors of leisure activities or parents of diabetic children as well.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_ pra_ce - Horva_thova_ Kater_ina.pdfPlný text práce5,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horvathova - VP.pdfPosudek vedoucího práce137,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horvathova.pdfPrůběh obhajoby práce45,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horvathova - OP.pdfPosudek oponenta práce138,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48707

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.