Název: Analýza efektivity distanční výuky na 2. stupni základní školy
Další názvy: Efficiency analysis of distant schooling within upper primary schools
Autoři: Barancová, Michaela
Vedoucí práce/školitel: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Oponent: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49967
Klíčová slova: distanční výuka;distanční vzdělávání;online výuka;základní škola;2. stupeň základní školy;osobnost žáka staršího školního věku
Klíčová slova v dalším jazyce: distance learning;distance learning;online teaching;elementary school;2nd level of primary school;the personality of a pupil of older school age
Abstrakt: Tématem této diplomové práce byla analýza efektivity distanční výuky na 2. stupni základních škol. Teoretická část nejdříve přibližuje osobnost žáka staršího školního věku, jeho biologické, sociální i psychologické aspekty. Dále práce vymezuje distanční vzdělávání, jeho historii i jeho pedagogická východiska a teorie učení. Další kapitola teoretické části se zabývá charakteristikou distančního vzdělávání, jeho prvky, nástroji i pomocnými nástroji. V závěru této kapitoly jsou popsány výhody a nevýhody distančního vzdělávání. Poslední teoretická kapitola objasňuje zásady online vzdělávání, motivaci, hodnocení a komunikaci v online vzdělávání. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou efektivity distanční výuky. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje, jak probíhala adaptace žáků 2. stupně základních škol na distanční výuku a mapuje jejich soustředění a motivaci na distanční výuku. Pomocí dotazníkového šetření také posuzuje, co žáci na distanční výuce hodnotili pozitivně a co hodnotili negativně.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this diploma thesis was the analysis of the effectiveness of distance education at the 2nd level of primary schools. The theoretical part first introduces the personality of a pupil of older school age, his biological, social and psychological aspects. Furthermore, the work defines distance education, its history and its pedagogical background and theory of learning. The next chapter of the theoretical part deals with characteristics of distance education, its elements, tools and auxiliary tools. The end of this chapter describes the advantages and disadvantages of distance education. The last theoretical chapter explains the principles of online education, motivation, evaluation and communication in online education. The practical part of the diploma thesis deals with the analysis of the effectiveness of distance education. Through a questionnaire survey it is shown how the adaptation into distance education of 2nd grade pupils of primary schools took place and maps their concentration and motivation for distance education. Using a questionnaire survey, it also assesses what students within distance education evaluated positively and what they evaluated negatively.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Barancova_DP.pdfPlný text práce2,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Barancova VP.pdfPosudek vedoucího práce168,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Barancova OP.pdfPosudek oponenta práce359,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Barancova O.pdfPrůběh obhajoby práce4,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49967

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.