Název: | Možnosti a aplikace experimentálních technik do výtvarné výchovy v mateřské škole |
Další názvy: | The possibilities and application of experimental techniques to art education in kindergarten |
Autoři: | Topolová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Havlíček Jakub, Mgr. |
Oponent: | Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50029 |
Klíčová slova: | výtvarná výchova;netradiční výtvarné techniky;tradiční výtvarné techniky;experimentální tvorba;předškolní vzdělávání;tvořivost;spontánnost. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | art education;nontraditional art techniques;traditional art techniques;experimental techniques;experimental creation;preschool education;creativity;spontaneity |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na experimentální tvorbu ve výtvarné výchově v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V prvním úseku je pozornost věnována oblasti předškolního vzdělávání a tématu dítěte v mateřské škole (vývojové fáze dítěte, motorika dítěte, vývoj výtvarného projevu u dětí předškolního věku, vzdělávací činnost v mateřské škole, výtvarná činnost v mateřské škole, propojení RVP a výtvarné výchovy, výtvarné techniky včetně experimentální aj.). Empirická část se zabývá autorskými návrhy a realizacemi tvůrčích činností zaměřených na experimentální tvorbu v konkrétní mateřské škole. Plnohodnotnou součástí jsou reflektivní vazby a vyhodnocení. Veškeré činnosti jsou koncipovány do podoby přímého uplatňování výtvarných aktivit u dětí předškolního věku v mateřské škole. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis is focus on the experimental creation in the art education in kindergarten. Bachelor thesis is divide to two parts, theoretical and empirical. In the first part is attention devote to preschool education and to the theme - children in the kindergarten (development phase of children, motor skills of children, development of art educational by preschool children, education in kindergarten, art educational in kindergarten, connection RVP and art education, art techniques including of experimental). The empirical part deal with autor's proposals and realizations of creative activities focus on experimental creation in specific kindergarten. Full - fledged part are reflective ties and evaluation. All the activities are conceived in the form of direct application of art activities by children in preschool age in kindergarten. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace, Topolova Kristyna..pdf | Plný text práce | 3,07 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby-Topolova Kristyna.pdf | Průběh obhajoby práce | 350,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
TOPOLOVA_posudek_vedouci_Havlicek.pdf | Posudek vedoucího práce | 316,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
TOPOLOVA_posudek_oponent_Uhl Skrivanova.pdf | Posudek oponenta práce | 301,38 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50029
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.