Název: Ochrana spotřebitele se zaměřením na obchodování na internetu
Další názvy: Consumer protection with a focus on internet trading
Autoři: Šebesta, Martin
Vedoucí práce/školitel: Jarý Čestmír, PhDr.
Oponent: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50112
Klíčová slova: podnikatel;spotřebitel;ochrana spotřebitele;internet;e-commerce
Klíčová slova v dalším jazyce: entrepreneur;consumer;protection of a consumer;internet;e-commerce
Abstrakt: Tato práce se zabývá ochranou spotřebitele se zaměřením na obchodování na internetu. Cílem této práce je poskytnout čtenáři povědomí o klamání spotřebitelů při obchodování na internetu. Práce nejprve pomocí legislativy definuje spotřebitele a podnikatele a vztahy mezi nimi. Poté se čtenář dozví, před jakým chováním ze strany podnikatele je spotřebitel chráněn. Na konci teoretické části autor popíše instituce, které chrání spotřebitele a popíše internetový obchod. Praktická část začíná statistikami obchodování na internetu. V druhé části se práce zabývá analýzou případů klamání spotřebitele na internetu pomocí investigativního pořadu, Druhá část se věnuje nákupnímu fenoménu "Černý pátek" a vyhodnotí obdobnou slevovou akci. Na úplném konci dojde ke shrnutí práce a k doporučením autora.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with consumer protection with a focus on online trading. The aim of this thesis is to provide the reader with an understanding of consumer deception when trading on the internet. The thesis first uses legislation to define consumers and businesses and the relationship between them. Then the reader learns from which behaviour on the part of the entrepreneur the consumer is protected. At the end of the theoretical part, the author will describe the institutions that protect consumers and describe Internet shop. The practical part begins with statistics on Internet trading. In the second part, the thesis analyses cases of consumer deception on the Internet by means of an investigative programme, The second part deals with the shopping phenomenon "Black Friday" and evaluates a similar discount event. At the very end, the thesis will be summarized and the author's recommendations will be made.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
bp-sebesta.pdfPlný text práce1,99 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
sebesta-m-v2-o.pdfPosudek oponenta práce115,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sebesta_Martin_v.pdfPosudek vedoucího práce356,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50112

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.