Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Neužilová, Petra | |
dc.contributor.referee | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2022-9-8 | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T14:45:29Z | - |
dc.date.available | 2021-6-11 | |
dc.date.available | 2022-11-10T14:45:29Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-6-30 | |
dc.identifier | 88319 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/50122 | - |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá komunikací s rodiči v nepříjemných situacích. První část práce popisuje komunikaci s rodičem, která se odlišuje na základě řešené problémové situace, konkrétních typů rodiny a jejich výchovných stylů. Popisuje přípravu, průběh a závěr setkání s rodiči. Praktická část zkoumá zkušenosti pedagogů týkající se rozhovorů s rodiči při nepříjemných situacích. Dále popisuje čtyři konkrétní situace pedagogů MŠ. | cs |
dc.format | 103 s., 21 s. | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | komunikace | cs |
dc.subject | rozhovor | cs |
dc.subject | problémové situace | cs |
dc.subject | pedagog | cs |
dc.subject | rodina | cs |
dc.subject | rodiče | cs |
dc.subject | výchovné styly | cs |
dc.subject | mateřská škola | cs |
dc.title | Komunikace mezi pedagogem MŠ a rodičem v nepříjemných situacích | cs |
dc.title.alternative | Communication between the kindergarten teacher and the parent in unpleasant situations | en |
dc.type | bakalářská práce | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Předškolní a mimoškolní pedagogika | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the topic of communication with parents in unpleasant situations. The first part of the thesis describes communication with the parent, which differs based on the addressed problematic situation, specific family types and their parenting styles. It describes the preparation, course, and conclusion of meeting with parents. The practical part examines the experience of educators regarding conversations with parents in unpleasant situations. It also describes four specific situations of kindergarten teachers. | en |
dc.subject.translated | communication | en |
dc.subject.translated | interview | en |
dc.subject.translated | problematic situations | en |
dc.subject.translated | educator | en |
dc.subject.translated | family | en |
dc.subject.translated | parents | en |
dc.subject.translated | parenting styles | en |
dc.subject.translated | kindergarten | en |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Neuzilova_Petra.pdf | Plný text práce | 3,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 52,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Neuzilova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 52,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Neuzilova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,87 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50122
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.