Title: | Didaktická rekonstrukce tématu Primáti pro výuku na základní škole |
Other Titles: | Educational reconstruction of the thematic unit Primates for primary school education |
Authors: | Hrubá, Lenka |
Advisor: | Vágnerová Petra, Mgr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50230 |
Keywords: | model didaktické rekonstrukce;prekoncept;primáti;přírodopis;základní škola |
Keywords in different language: | the model of educational reconstruction;preconception;primates;biology;middle school |
Abstract: | Diplomová práce se věnuje didaktické rekonstrukci tématu Primáti pro potřeby výuky na základní škole. V této souvislosti bylo realizováno dotazníkové šetření zaměřené na zjištění prekonceptů týkajících se problematiky primátů. Do dotazníkového šetření se zapojili žáci šestého a sedmého ročníku základní školy. Zjištěná data byla analyzována a využita jako podklad pro tvorbu návrhů dvou výukových jednotek tohoto tematického celku. |
Abstract in different language: | The diploma thesis deals with the educational reconstruction of the topic Primates for teaching at middle school. As part of the thesis, research of professional literature focussing on educational reconstruction was carried out and subsequently, preconceptions on the topic of Primates of the pupils in the sixth and seventh grades were determined. The obtained data were analyzed and used as a basis for creating proposals for two teaching units of this thematic unit. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP LENKA HRUBA.pdf | Plný text práce | 2,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hruba_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 181,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hruba_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 2,18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hruba_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 118,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50230
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.