Název: Vybrané přechodné kovy a jejich sloučeniny ve výuce chemie na střední škole
Další názvy: Selected transition metals and their compounds in secondary school chemistry
Autoři: Tláskalová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Sirotek Vladimír, PaedDr. CSc.
Oponent: Štrofová Jitka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50277
Klíčová slova: přechodné kovy;sloučeniny;střední školy;učebnice;chemické experimenty;pracovní listy
Klíčová slova v dalším jazyce: transition metals;compounds;secondary schools;textbooks;chemical experiments;worksheets
Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o vybraných přechodných kovech a jejich sloučeninách ve výuce chemie na střední škole. Skládá se ze tří částí - teoretické, praktické a didaktické. Teoretická část obsahuje porovnání několika učebnic pro střední školy z hlediska obsahu učiva o přechodných prvcích. Následuje teoretický popis vybraných přechodných prvků a jejich sloučenin. Praktická část je zaměřena na 20 jednoduchých pokusů, které mohou sloužit jako demonstrační či laboratorní. Najdeme zde jejich popis doplněný o fotodokumentaci. Didaktická část se zabývá ukotvením učiva chemie v rámcovém a školním vzdělávacím programu. Důležitou součástí jsou také ukázky tří pracovních listů, které mohou sloužit k procvičení či upevnění učiva o přechodných prvcích.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with selected transition metals and their compounds in the teaching of chemistry at secondary school. It consists of three parts - theoretical, practical and didactic. The theoretical part contains a comparison of several textbooks for secondary schools in terms of the content of the teaching on transition elements. This is followed by a theoretical description of selected transition elements and their compounds. The practical part focuses on 20 simple experiments that can serve as demonstration or laboratory experiments. Here you will find their description accompanied by photographic documentation. The didactic part deals with anchoring the chemistry curriculum within the document. An important part of this is the presentation of three worksheets that can be used to practise or consolidate the teaching on transition elements.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KCH)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Tlaskalova.pdfPlný text práce14,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hodnoceni DP 22 Sirotek - Tlaskalova.pdfPosudek vedoucího práce97,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek DP 22 Strofova - Tlaskalova.pdfPosudek oponenta práce196,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
prubeh obhajob DP22 Tlaskalova.pdfPrůběh obhajoby práce35,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50277

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.