Název: Vzdelávanie pedagógov v oblasti CNC technológií
Další názvy: Education of teachers in the field of CNC technologies
Autoři: Haller, Ján
Citace zdrojového dokumentu: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 67-73.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://olympiadatechniky.cz/itev/
http://hdl.handle.net/11025/51140
ISSN: 2571-2519
Klíčová slova: CNC technologie;programování;řídicí systémy;střední školy;duální vzdělávání;strojírenství
Klíčová slova v dalším jazyce: CNC technologies;programming;control systems;secondary schools;dual education;mechanical engineering
Abstrakt v dalším jazyce: The industrial revolution in the 18th century brought a boom in the field of machines and machine equipment construction and had a significant impact on the economy of many countries. It was the source of many innovative methods, production forms, and continues through many generations until today. Currently, not only the corporate (business) sector, but also educational institutions are making progress in the areas of modern technologies, which are constantly in high demand and preferred both in the labor market and in the field of education. Although the theoretical knowledge and practical skills of students are officially acquired through educational institutions, the corporate sector also plays a significant role in this, especially through the Dual Education System (DSV) oriented mainly to secondary schools, currently also increasingly to universities. The author of the paper focuses on education of teachers in the field of CNC technologies in a private secondary vocational technical school located in the Nitra Region of the Slovak Republic.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2022)
Číslo 2 (2022)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_2_2022-67-73.pdfPlný text437,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51140

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.