Title: Film "Sonnenallee" ve výuce německého jazyka: Podklady a cvičení pro studenty na úrovni A1/A2
Other Titles: The Film "Sonnenallee" in Teaching German as a Foreign Languages. Approaches and Ideas for Beginners
Authors: Wohlmuthová, Monika
Advisor: Tonsern, Clemens
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5646
Keywords: film;výuka;Sonnenallee;cvičení
Keywords in different language: film;education;exercises;Sonnenallee
Abstract: Práce se zabývá využitím filmu ve výuce německého jazyka a je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V praktické části jsou představeny možnosti, které nabízí film ve výuce německého jazyka, potenciální problémy s ním spojené a možnosti řešení. V praktické části jsou nabídnuta různá cvičení a úkoly pro začátečníky, které se vztahují k filmu "Sonnenallee".
Abstract in different language: This thesis called "The Film "Sonnenallee" in Teaching German as a Foreign Languages. Approaches and Ideas for Beginners" focuses on the application of the film in Teaching German as a Foreign Languages. This thesis is divided in two parts? a theoretical part and a practical part. The theoretical part of this thesis describes the benefits, which offers the application of the film in Teaching German as a Foreign Languages. Next are presented some problems connected with the application of the film and their solutions. The practical part of this thesis focuses on the beginners and offers some exercises and project ideas to the film ?Sonnenallee?.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce987,48 kBAdobe PDFView/Open
wohlmuthova_vp.pdfPosudek vedoucího práce456,24 kBAdobe PDFView/Open
wohlmuthova_op.pdfPosudek oponenta práce890,65 kBAdobe PDFView/Open
wohlmuthova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce559,32 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5646

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.