Název: | Jsou žáci 1. - 3. ročníku ZŠ schopni kvalitního slovního hodnocení? |
Další názvy: | Are 1. - 3. grade students capable of spoken classification? |
Autoři: | Velíšková, Šárka |
Vedoucí práce/školitel: | Lukavská, Eva |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5818 |
Klíčová slova: | transmise;konstruktivismus;Začít spolu;vývoj dítěte;hodnocení;slovní hodnocení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | transmission;constructivism;Step by Step;child development;evaluation;verbal evaluation |
Abstrakt: | Diplomová práce mapuje tříletý výzkum žáků 1. ? 3. ročníku základní školy zaměřený na kvalitu slovního hodnocení. Jsou zde popsány jednotlivé kroky výzkumu a jeho výsledky, doložené konkrétními výroky žáků. Teoretická část je věnována vývoji českého školství. Dále je zde detailně popsán vzdělávací program Začít spolu, jeho principy a realizace ve školách. Následuje rozbor vývojového hlediska žáků 1. ? 3. ročníku, zejména jejich fyzické, motorické, kognitivní, emoční, jazykové a sociální stránky osobnosti. Závěrečné kapitoly vysvětlují pojem hodnocení, speciálně pak hodnocení slovní. V praktické části je popsána výzkumná skupina a způsob provedení výzkumu. Následuje analýza jednotlivých znaků slovního hodnocení. V závěru je zhodnocena míra naplnění těchto znaků, jakožto hlediska kvality slovního hodnocení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Thesis describes the three-year research focused on quality of verbal evaluation done by first- to third-grade pupils. It describes the single steps of research and the results, documented by concrete statements. Theoretical part is dedicated to development of Czech education. It continues with description of the program Step by Step, its principles and implementation in schools. The analysis of development characteristics by first- to third-grade pupils follows; the physical, motor, cognitive, emotional, linguistic and social aspects of personality are the mainly mentioned. The terms evaluation and especially the term verbal evaluation are explained in the closing chapters. The research group and the method are described in the practical part, followed by the analysis of verbal evaluation attributes. The fulfilment of attributes, take as characteristics for quality of verbal evaluation, is evaluated in conclusion. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Veliskova Sarka - Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 1,69 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Veliskova PV.pdf | Posudek vedoucího práce | 31,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Veliskova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 36,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Veliskova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/5818
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.