Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKocurová, Marie
dc.contributor.authorHánová, Alena
dc.date.accepted2012-05-22
dc.date.accessioned2013-06-19T06:57:05Z-
dc.date.available2010-12-01cs
dc.date.available2013-06-19T06:57:05Z-
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-03-30
dc.identifier44368
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/5822
dc.description.abstractPráce je zaměřena na podporou vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na základních školách v Plzni. Snaží se nastínit specifika národnostních menšin a problematiku sociokulturního znevýhodnění. Zjistit, jaké možnosti podpory vzdělávání těchto žáků v dané lokalitě Plzeň ? město jsou. Praktická část si klade za cíl objasnit spolupráci jednotlivých složek.cs
dc.format66 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectsociokulturní znevýhodněnícs
dc.subjectsociokulturně znevýhodňující prostředícs
dc.subjectsociální vyloučenícs
dc.subjectintegracecs
dc.titlePodpora vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na základních školách v Plznics
dc.title.alternativeThe support of children from the social-culturally handicapped ambience in the elementary schools in Pilsenen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis called Education support of socially disadvantaged pupils in Pilsen´s primary schools is considering the current situation of the offered support and also it is focusing on the characteristic of these socially disadvantaged children. It describes the opportunities of the education support of socially disadvantaged pupils and pupils growing in culturally different environment. The practical part is looking for the answers to some basic questions like, if teachers at primary school know some implemented programmes prepared especially for this type of children, or if they participate in someone of this programme. And next, not in the last place, it researches how much or if schools in this town cooperate together and help each other, to their support to socially disadvantaged pupils become more effective.en
dc.subject.translatedsocial-culturally handicappeden
dc.subject.translatedsocial-culturally environmenten
dc.subject.translatedsocial excludingen
dc.subject.translatedintegrationen
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_Hanova.pdfPlný text práce1,11 MBAdobe PDFView/Open
Hanova PV.pdfPosudek vedoucího práce31,29 kBAdobe PDFView/Open
Hanova OP.pdfPosudek oponenta práce33,06 kBAdobe PDFView/Open
Hanova O.pdfPrůběh obhajoby práce11,7 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5822

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.