Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kocurová, Marie | |
dc.contributor.author | Hánová, Alena | |
dc.date.accepted | 2012-05-22 | |
dc.date.accessioned | 2013-06-19T06:57:05Z | - |
dc.date.available | 2010-12-01 | cs |
dc.date.available | 2013-06-19T06:57:05Z | - |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-03-30 | |
dc.identifier | 44368 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/5822 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na podporou vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na základních školách v Plzni. Snaží se nastínit specifika národnostních menšin a problematiku sociokulturního znevýhodnění. Zjistit, jaké možnosti podpory vzdělávání těchto žáků v dané lokalitě Plzeň ? město jsou. Praktická část si klade za cíl objasnit spolupráci jednotlivých složek. | cs |
dc.format | 66 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | sociokulturní znevýhodnění | cs |
dc.subject | sociokulturně znevýhodňující prostředí | cs |
dc.subject | sociální vyloučení | cs |
dc.subject | integrace | cs |
dc.title | Podpora vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí na základních školách v Plzni | cs |
dc.title.alternative | The support of children from the social-culturally handicapped ambience in the elementary schools in Pilsen | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Magisterský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This thesis called Education support of socially disadvantaged pupils in Pilsen´s primary schools is considering the current situation of the offered support and also it is focusing on the characteristic of these socially disadvantaged children. It describes the opportunities of the education support of socially disadvantaged pupils and pupils growing in culturally different environment. The practical part is looking for the answers to some basic questions like, if teachers at primary school know some implemented programmes prepared especially for this type of children, or if they participate in someone of this programme. And next, not in the last place, it researches how much or if schools in this town cooperate together and help each other, to their support to socially disadvantaged pupils become more effective. | en |
dc.subject.translated | social-culturally handicapped | en |
dc.subject.translated | social-culturally environment | en |
dc.subject.translated | social excluding | en |
dc.subject.translated | integration | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Hanova.pdf | Plný text práce | 1,11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hanova PV.pdf | Posudek vedoucího práce | 31,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 33,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 11,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5822
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.