Title: | Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáků v podmínkách ZŠ |
Other Titles: | Elementary students´ possible procedures of healthy self- confidence progress |
Authors: | Hanusová, Martina |
Advisor: | Zachová, Markéta |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5832 |
Keywords: | sebevědomí;sebedůvěra;sebeúcta;úspěšnost;hodnocení;sebepoznání;sebehodnocení;sebepojetí;kooperativní vyučování;komunikační hry;interakční hry;klíčové kompetence;dotazník;rozhovor |
Keywords in different language: | confidence;self-confidence;self-esteem;success;evaluation;self-cognition;self-assessment;self-conception;cooperative teaching;communication games;interactive games;key competencies;questionnaire;interview |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje zdravého sebevědomí žáků v podmínkách základní školy. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část je věnována otázkám, proč se zabývat rozvojem sebevědomí, vlivům, které působí na sebevědomí , činnostem posilujícím zdravé sebevědomí a porovnání teorie čerpané z naučné literatury s praxí. V praktické části představuji výzkumné šetření provedené mezi učiteli školy, jakým způsobem rozvíjejí zdravé sebevědomí žáků. Pro výzkumné šetření jsem použila metodu dotazníku a rozhovoru. Z odpovědí vyplynulo, že ne všichni učitelé 1. stupně na sledované škole dostatečně využívají metody a formy práce vedoucí k rozvíjení zdravého sebevědomí žáků. Míra začleňování aktivit je závislá na osobě učitele. |
Abstract in different language: | This diploma work deals with the possibilities of developing a healthy self-esteem of students in terms of primary school. The work is divided into two parts. The theoretical part deals with questions why to consider the development of self-esteem, the influences that affect self-esteem, healthy self-strengthening activities and with comparison of theory drawn from scientific literature and practice. In the practical part I present the research survey carried out among school teachers how to develop healthy self-esteem of students. For my research I used the method of questionnaire and interview. The answers showed that not all teachers of the first degree in the monitored school adequately use methods and forms of work leading to the development of healthy self-esteem of students. The rate of integrating activities is dependent on individual teachers. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
diplomova_prace.pdf | Plný text práce | 965,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
hanusova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 45,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
hanusova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 47,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
hanusova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 14,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5832
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.