Název: Real-time visualization of clouds
Autoři: Heinzleiter, Paul
Kurka, Gerhard
Volkert, Jens
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2002: Short Communication Papers: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň: Conference proceedings, p. 43-50.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/D37.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6034
ISBN: 1213-6972 (hardcopy)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: mraky;textury;billboarding;interaktivní vizualizace
Klíčová slova v dalším jazyce: clouds;textures;billboarding;interactive visualization
Abstrakt: Rendering realistic cloud images is a challenging computational intensive task. The high computational demand makes physics-based on-the-fly rendering impossible for real-time applications on low-cost workstations. We present an approach to overcome this problem by using alpha-blended billboard textures. During a pre-processing step a series of pre-calculated images is generated for each cloud object of the scene. The images are showing each cloud object from different view points. For a given camera position on the ground the final cloud depiction is composed by an appropriate subset of alpha-blended images, assigned to billboard textures. In so doing, we are able to create a smooth transition between arbitrary camera positions on the ground.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2002: Short Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D37.pdfPlný text84,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6034

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.