Název: Prefetching policies for remote walkthroughts
Autoři: Zach, Christopher
Karner, Konrad
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2002: Short Communication Papers: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň: Conference proceedings, p. 153-159.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/D89.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6049
ISBN: 1213-6972 (hardcopy)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: 3D data streamování;síťová grafika;vzdálený průchod;real-time vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: 3D data streaming;network graphics;remote walkthrough;realtime rendering
Abstrakt: We present a 3D data streaming approach for remote walkthroughs, that integrates local optimization techniques for realtime rendering with prefetching techniques for remote scene graphs. Especially culling methods, that don't possess frame to frame coherence, can successfully be combined with remote scene databases, if the prefetching algorithm is adapted accordingly. We present a quantitative transmission policy, that takes the limited bandwidth of the network and the limited memory available at the client computer into account.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2002: Short Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D89.pdfPlný text154,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6049

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.