Název: Reconstruction filters for bump mapping
Autoři: Hast, Anders
Barrera, Tony
Bengtsson, Ewert
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2002: Posters: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň, p. 9-12.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/C53.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6069
ISBN: 80-903100-0-1
Klíčová slova: bump mapping;antialiasing;rekonstrukční filtry
Klíčová slova v dalším jazyce: bump mapping;antialiasing;reconstruction filters
Abstrakt: Textures that are magnified appears jagged, and therefore reconstruction filters using linear or cubic interpolation polynomials are often used to reduce aliasing. The same aliasing problem is noticed for bump mapping, where it is often solved by bilinear interpolation of the height map, in order to obtain intermediate values. Low-pass filtering of the height map is not suitable for the magnification problem since it will suppress the bumps. It will be shown that reconstruction filters can be used to interpolate gradients, rather than height values directly. The goal is to produce non jagged bumps, without removing high frequency details by low-pass filtering.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2002: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
C53.pdfPlný text121,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6069

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.