Název: Real-time clothing: geometry and physics
Autoři: Rudomín, Isaac
Castillo, José Luis
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2002: Posters: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň, p. 45-48.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/E31.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6077
ISBN: 80-903100-0-1
Klíčová slova: fyzikálně založené modelování;částicové systémy;počítačová simulace;oblečení
Klíčová slova v dalším jazyce: physically based modelling;particle systems;computer simulation;clothing
Abstrakt: This paper describes a technique that allows pieces of clothing to be placed over an animated articulated character in real-time. In order to do this, the character to be dressed must be approximated using a hierarchy of ellipsoids. The pieces of clothing are represented using mass-spring particle systems; the particles move by applying dynamic forces to them and integrating the system with an explicit method. Penetration of the character’s ellipsoids by any particle are avoided; to facilitate and accelerate these calculations the ellipsoids are arranged in groups and an adjacency graph is constructed between these groups. This method is fast enough to deliver real-time performance on mid-range PCs and workstations, using only portable and standard C++ and OpenGL code.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2002: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E31.pdfPlný text211,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6077

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.