Název: Real Time Skin Deformation with Bones Blending
Autoři: Kavan, Ladislav
Žára, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: WSCG ’2003: Short papers: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7, p. 69-74.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/G61.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6166
ISBN: 80-903100-1-X
Klíčová slova: kosterní animace;digitální kůže;modelování postav
Klíčová slova v dalším jazyce: skeletal animation;digital skin;character modeling
Abstrakt: Skeletal animation with vertex blending is a popular method to model believable 3D characters. Its main advantage is its speed that allows real-time deformation even on low-level hardware. However it has some drawbacks as well: for some movements it produces non-natural postures like twisting elbows. We present a new method called bones blending that can be used as an alternative to vertex blending. Bones blending has a power to overcome the artifacts of vertex blending.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2003: Short papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G61.pdfPlný text228,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6166

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.