Název: Stable cloth animation with adaptive level of detail
Autoři: Birra, Fernando Pedro
dos Santos, Manuel Próspero
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 31-38.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Short/J61.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6182
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: částicové systémy;modelování tkaniny;míra detailu;simulace
Klíčová slova v dalším jazyce: particle systems;cloth modeling;level of detail;simulation
Abstrakt: Image quilting is a texture synthesis technique to create a large texture by wrapping around patches of a small texture in a way that the repetition of small texture is not noticeable. The basic algorithm is to randomly select small patches in a given texture. These patches are then positioned in a large texture to be synthesized and blended across boundaries to remove the appearance of boundaries across patches. The algorithm is useful to create large isotropic textures from small isotropic textures. We have extended the algorithm to create large isotropic textures from a given anisotropic texture by using only the desired areas in the synthesized texture.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
J61.pdfPlný text715,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6182

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.