Název: Visualisation system based on image warping and delaunay triangulation of the space
Autoři: Kozankiewicz, Przemysław
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 141-147.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Short/G59.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6239
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: na obrazech založené vykreslování;deformování;vizualizace;Delaunayova triangulace
Klíčová slova v dalším jazyce: image-based rendering;warping;visualization;Delaunay triangulation
Abstrakt: In this article we present a visualisation algorithm based on image warping. A source data for the algorithm is a set of images with colour and depth information rendered for the observer located in a number of reference positions. For each position there are 6 images rendered for the directions of axes forming the "image cube". The algorithm computes a 3D Delaunay triangulation on these positions and divides the space inside the convex hull into tetrahedra. During the visualisation process the observer situated in one tetrahedron sees warped images from the vertices of this tetrahedron. We also describe the automatic algorithm for selection of new reference positions to improve the quality and remove "holes". For both algorithms we utilize 3D hardware acceleration.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G59.pdfPlný text645,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6239

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.