Název: Improving Depth Maps by Nonlinear Diffusion
Autoři: Yin, Jianfeng
Cooperstock, Jeremy R.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 305-311.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2004/Papers_2004_Short/N83.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6571
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: hloubkové mapy;korespondenční problém;nelineární difúze;3D rekonstrukce
Klíčová slova v dalším jazyce: depth maps;stereo matching;nonlinear diffusion;3D reconstruction
Abstrakt: Dense depth maps, typically produced by stereo algorithms, are essential for various computer vision applications. For general configurations in which the cameras are not necessarily parallel or close together, it often proves difficult to obtain reasonable results for complex scenes, in particular in occluded or textureless regions. To improve the depth map in such regions, we propose a post-processing method and illustrate its benefits to applications such as 3D reconstruction or foreground segmentation of a user in a scene.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
N83.pdfPlný text413,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6571

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.