Název: Creating Finite Element Models of Facial Soft Tissue
Autoři: Warburton, Mark
Maddock, Steve
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2013, vol. 21, no. 3, p. 215-224.
Datum vydání: 2013
Nakladatel: Václav Skala - Union Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013_J_WSCG-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6987
ISSN: 1213–6972 (Hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: fyzikální modelování;modelování měkkých tkání;modelování obličeje;fyzikální animace;metoda konečných prvků
Klíčová slova v dalším jazyce: physically-based modelling;soft-tissue modelling;face modelling;physically-based animation;finite element method
Abstrakt: Physically-based animation techniques enable more realistic and accurate animation to be created. Such approaches require the creation of a complex simulation model that, for computer graphics applications, can efficiently produce realistic-looking animations. We present a process to automatically create animatable nonconforming hexahedral finite element (FE) simulation models of facial soft tissue, including automatic computation of skin layers and element material properties, muscle properties and boundary conditions, making them immediately ready for simulation. Using the GPU, the detailed models can simulate complex gross and fine-scale behaviour, such as wrinkling. Our process can also be used to create a multi-layered FE model of any object (not just soft tissue).
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 21, Number 3 (2013)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Warburton.pdfPlný text5,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6987

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.