Název: Pozitivní vliv výtvarné výchovy s prvky arteterapie na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku
Další názvy: The positive influence of art education with elements of art therapy on personal development of preschool age children
Autoři: Švecová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Komzáková, Martina
Oponent: Uhl Skřivanová, Věra
Datum vydání: 2013
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/7319
Klíčová slova: arteterapie;artefiletika;předškolní vzdělávání;humanistický přístup;klíčové kompetence;Rámcový vzdělávací program;vývojová specifika;reflexe;projektová výuka;reflektivní praktik;seberozvoj;sebepoznání;sebeaktualizace
Klíčová slova v dalším jazyce: art therapy;artephiletics;pre-school education;humanistic approach;key competencies;Framework educational programme;developmental peculiarities;reflexion;project education;reflective practicioner;self-development;self-knowledge;self-updating
Abstrakt: V mé diplomové práci se věnuji tématu Pozitivní vliv arteterapie na děti předškolního věku. V teoretické části se proto zabývám nejprve vymezením vzájemného vztahu humanisticky orientované arteterapie a předškolního vzdělávání, kdy uvádím možné shody a rozdíly těchto dvou oborů. Dále zjišťuji možnosti integrace humanisticky zaměřené arteterapie do edukačního procesu prostřednictvím artefiletického přístupu. Pro tuto integraci hledám teoretické podklady v oblasti společných obsahů, principů a prostředků. Pro legitimní aplikaci arteterapie skrze artefiletický přístup v předškolním vzdělávání porovnávám nároky přístupů vzhledem k Rámcově vzdělávacímu programu a vývojovým specifikům dětí této věkové kategorie. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní analýzu pedagogické praxe, v níž jsem realizovala artefileticky zaměřený projekt. V rámci něj jsem ověřovala přínos integrace arteterapie skrze artefiletický přístup a zjišťovala jsem podmínky, které ovlivňují možnosti integrace
Abstrakt v dalším jazyce: In my diploma thesis I deal with the topic Positive influence of art therapy on pre-school children. Therefore, in the theoretical part I first concentrate on the definition of mutual relationship between humanistically oriented art therapy and pre-school education. I state there possible correspondences and differences between these two branches. Next, I survey the possibilities of integration of humanistically oriented art therapy into the educational process through the artephiletic approach. For this integration I seek theoretical bases in the field of common contents, principles and tools. For legitimate application of art therapy through the artephiletic approach in pre-school education I compare demands of approaches to Framework Educational Programme and particularities of children in this age group. The research part is concentrated on the qualitative analysis of pedagogical practise where I implemented an artephiletically oriented project. I verified there the contribution of art therapy integration through the artephiletic approach and I probed the conditions that influence the integration possibilities.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Katerina Svecova final.pdfPlný text práce24,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SVECOVA_posudek_vedouci_Komzakova_2013.PDFPosudek vedoucího práce1,95 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SVECOVA_posudek_oponent_Uhl Skrivanova_2013.PDFPosudek oponenta práce2,26 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Svecova Katerina_2013.PDFPrůběh obhajoby práce1,86 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/7319

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.