Title: | Vývoj nástroje pro řízení a podporu vyhodnocení experimentů ve středně-rychlostním aerodynamickém tunelu |
Other Titles: | Development of the tool for control and experiments evaluation support in middle-speed aerodynamic tunnel |
Authors: | Chaluš, Michal |
Advisor: | Liška, Jindřich |
Referee: | Strnad, Jaromír |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7427 |
Keywords: | lopatková mříž;středně rychlostní tunel;řídicí aplikace;tlakové snímače;TwinCAT;LabView |
Keywords in different language: | blade cascade;middle speed tunnel;control application;pressure sensors;TwinCAT;LabView |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá vývojem nástroje pro řízení a vyhodnocení experimentů prováděných na testovacím zařízením pro lopatkové mříže. Řídicí aplikace se skládá z ručního ovládání, automatického měření a vizualizace dat. V další části této práce jsou zkoumány dynamické vlastnosti tlakových snímačů. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the development of the tool for the control and the analysis of experiments which are carried out on the test stand for blade cascades. The control application consists of the manual control, automatic measurement and data visualization. In the next part of the thesis dynamic features of pressure sensors are researched. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KKY) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Chalus.pdf | Plný text práce | 9,66 MB | Adobe PDF | View/Open |
chalus-v.pdf | Posudek vedoucího práce | 375,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
chalus-o.pdf | Posudek oponenta práce | 325,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
chalus-p.pdf | Průběh obhajoby práce | 192,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7427
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.