Title: | Využití znalosti anglického jazyka ve výuce francouzštiny jako druhého cizího jazyka |
Other Titles: | Application of knowledge of English in teaching of French as the second foreign language |
Authors: | Haplová, Tereza |
Advisor: | Horová, Helena |
Referee: | Fenclová, Marie |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7532 |
Keywords: | angličtina;francouzština;první cizí jazyk;druhý cizí jazyk;FLE;Česká republika;doplňková cvičení |
Keywords in different language: | english;french;first foreign language;second foreign language;FLE;Czech republic;supplementary exercices |
Abstract: | Tato práce se zabývá možností využití znalosti anglického jazyka při výuce francouzštiny jako druhého cizího jazyka na českých školách. Práce je rozdělena na dvě části ; v první, teoretické části, je popsána jayková situace v Evropě, v České republice a na českých základních školách (nebo nižších stupních gymnázií) a jsou zde popsány jazykové jevy (ať v mateřském či prvním cizím jazykce), které ovlivňují studenta a mohou být výhodou nebo naopak nevýhodou při učení se dalšímu cizímu jazyku. V druhé, praktické části, jsem se zabývala tvorbou doplňujících materiálů do hodin francouzštiny, které berou v potaz znalosti angličtiny u studentů a využívají je k výuce francouzštiny novým způsobem. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the possibility of utilization of English language in teaching French as the second foreign language at Czech schools. The thesis is divided into two parts; in the firt one, the theoretical part, there is a description of a language sitation in Europe, in the Czech Republic and at Czech primary/elementary schools (or lower levels of grammar schools) and also a description of language phenomenons (both in mother language and in the first foreign language) that influence a student and that can be advatnages or disadvantages during learning another foreign language. In the second, practical part, I dealt with creation of suppementary materials for French lessons which consider students' knowledge of English and which employ them for French teaching in a new way. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Tereza_Haplova_2013.pdf | Plný text práce | 5,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Haplova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 568,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent Haplova.pdf | Posudek oponenta práce | 525,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba Haplova.pdf | Průběh obhajoby práce | 284,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7532
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.