Title: Migrace do České republiky za účelem studia na vysoké škole
Other Titles: The migration into the Czech Republic for the purpose of studying at university
Authors: Ešnerová, Aneta
Advisor: Sitek, Pavel
Referee: Mata, Lucie
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/7795
Keywords: vzdělání;vysoká škola;migrace;zahraniční studující;národní identita
Keywords in different language: education;university;migration;foreign students;national identity
Abstract: Tato práce se zabývá vybranými aspekty každodenní žité reality zahraničních studujících (reflexí žití v České republice, změnou národní identity a vztahem k domovu a lidem z rodné země). Práce využívá literaturu a kvalitativní metodologii založenou na polostrukturovaných rozhovorech s deseti zahraničními studujícími, kteří přijeli do České republiky získat titul v prezenční formě studia.
Abstract in different language: This thesis is focused on selected aspects of everyday lived reality of foreign students (reflection of living in the Czech Republic, transformation of the national identity and relationship to the homeland and people from the country of origin). This work is patterned on the literature and the qualitative methodology based on the semi-structures interviews with ten foreign students who came to the Czech Republic to get a degree in full-time study programme.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aneta_Esnerova_BP.pdfPlný text práce829,55 kBAdobe PDFView/Open
Esnerova posudek_vedouciho.docPosudek vedoucího práce75,5 kBMicrosoft WordView/Open
Esnerova_posudek_OP.pdfPosudek oponenta práce49,5 kBAdobe PDFView/Open
Esnerova.JPGPrůběh obhajoby práce178,11 kBJPEGThumbnail
View/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/7795

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.