Title: Využití netradičního náčiní při výuce tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Other Titles: Use of innovative equipment for Physical Education in primary school
Authors: Závěšická, Jitka
Advisor: Kolovská, Ilona
Referee: Kavalířová, Gabriela
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8040
Keywords: hra;hry pohybové;motivace;osobnost dítěte;pohyb;pomůcky netradiční;psychomotorika;věk mladší školní;výchova tělesná.
Keywords in different language: game;motion games;motivation;child personality;motion;unconventional tools;psychomotor;lower school age;physical education.
Abstract: Práce prezentuje možné způsoby aplikace netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základních škol, které mohou sloužit jako důkladný metodický materiál pro učitele. Nejprve bude věnována pozornost osobnosti dítěte mladšího školního věku, a to z hlediska psychologického, fyziologického a také socializačního. Ústřední problémovou oblastí celé práce bude teorie fenoménu hry v životě jedince, s důrazem na důležitost hry a zábavných motorických činností u dětí mladšího školního věku. Práce dále objasní problematiku psychomotorických činností, přičemž se autor zaměří na zásadní přínos psychomotoriky pro psychosociální vývoj jedince. Práce vymezuje didaktické zásady nutné při začleňování zábavných aktivit do vyučovacích hodin tělesné výchovy, a objasňuje pojem netradiční herní pomůcky. Výsledkem práce bude metodický plán obsahující různé zábavné motorické činnosti, které autor osobně ověří v praxi.
Abstract in different language: The Thesis presents potential ways of application of an unconventional tools for the lower primary school gym classes, which are potentionally utilizable in the teachers´ guidelines. The opening setions describe the psychological, physiological and socialization aspects of younger scholars´ personality. The game phenomena theory stressing the importance of a game and other recreative motor activities for younger children is the core subject of the Thesis. Following sections clarify the psychomotor activities subject, while the author focuses on the fundamental benefits of psychomotor skills to the psychosocial development of an idividual. The Thesis defines the didactic principles necessary for the implementation of recreative activities into the gym classes, and clarifies the unconventinal tools subject. Teachers´ guidelines including various implemented recreative motor activities, field tested by the author, are the presented result of the research sections of the Thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace Zavesicka.pdfPlný text práce8,28 MBAdobe PDFView/Open
ZAVESICKA VP.pdfPosudek vedoucího práce132,41 kBAdobe PDFView/Open
ZAVESICKA OP.pdfPosudek oponenta práce1 MBAdobe PDFView/Open
ZAVESICKA.pdfPrůběh obhajoby práce188,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8040

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.