Název: An architecture to adapt scalable virtual characters
Autoři: Berner, Uwe
Rieger, Thomas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Posters: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 3-4.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Poster/!WSCG2005_Poster_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/882
ISBN: 80-903100-8-7
Klíčová slova: virtuální lidé;avataři;škálovatelnost
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual humans;avatars;scalability
Abstrakt: Virtual humans and avatars are enhancing a lot of current computer applications. This leads to the usage of complex characters for presentations, e-learning tasks and virtual reality applications. Often it might be suitable to have the possibilty of scaling the character to avoid performace problems or to fit the personal needs of the user. An universal architecture to control the scaling of the character is presented. It is based on an Adaptation Engine and different scalability modules which can be configured to the preferences of the user and the graphical system.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Berner.pdfPlný text176,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/882

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.