Title: | Má dítě z města lepší podmínky pro předškolní vzdělávání v mateřské škole než dítě na vesnici? |
Other Titles: | Has child is out of town for better conditions for pre-school education in kindergarten than children in the village? |
Authors: | Kubaňová, Adéla |
Advisor: | Matějovicová, Jitka |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9001 |
Keywords: | mateřská škola;Rámcový vzdělávací program;předškolní pedagogika;zřizovatel mateřské školy;výchova dětí;finanční příjmy mateřské školy;Školský zákon o předškolním vzdělávání;aktivity mateřské školy;počty dětí;kulturních akce |
Keywords in different language: | kindergarten;Framework educational program;preschool education;founder kindergarten;education of children;financial income kindergarten;Education act of pre-school education;activities kindergarten;numbers of children;cultural events |
Abstract: | Během svého studia na vysoké škole jsem při praxi navštívila několik městských školek s velmi pěkným vybavením. Vzpomněla jsem si na mou docházku do mateřské školy Myslív. V době studia mě napadla otázka ?Má dítě z města lepší podmínky pro předškolní vzdělávání v mateřské škole než dítě na vesnici??. Teoretická část práce se zabývá hlavně vznikem mateřských škol a popisem Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části bylo porovnání mateřských škol na vesnici a ve městě z hlediska možností a podmínek pro předškolní vzdělávání dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. |
Abstract in different language: | During my university studies, I have visited several town nursery schools which were very nicely equipped. I remembered my nursery school attendance in Myslív. In the time of my studies, a question crossed my mind ?Does a child in a town have better conditions for pre-school education in a nursery school than a child in a village?? The theoretical part of the thesis mostly deals with the origin of nursery schools and with a description of General educational program for pre-school education. The aim of the practical part was a comparison of nursery schools in a village and in a town regarding to conditions of pre-school education according to General Educational Programme for pre-school education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_A_Kubanova.pdf | Plný text práce | 1,07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Kubanova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 30,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kubanova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 42,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kubanova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9001
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.