Title: Komunikační systém a komunikační praxe v organizaci
Other Titles: Communication system and the practice of communication in the organization
Authors: Rejdová, Lenka
Advisor: Jermář, Milan
Referee: Egerová, Dana
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9521
Keywords: komunikace;interní komunikace;komunikační strategie;management
Keywords in different language: communication;internal communication;communication strategy;management
Abstract: Diplomová práce se zabývá komunikačním systémem v organizaci, analýzou efektivnosti komunikačních procesů a jejich schopností podpory naplnění strategických cílů společnosti. Cílem práce je analyzovat problémy momentálně fungující interní komunikace ve společnosti BRUSH SEM s.r.o. a navrhnout opatření pro zvýšení efektivity fungování komunikace, která budou v souladu se strategickými cíli podniku. První část je zaměřena na charakteristiku společnosti, její strategie a strategických cílů a SWOT analýzu. V další části jsou uvedeny teoretické poznatky potřebné pro provedení kvalitní analýzy interní komunikace. Třetí část vymezuje hlavní komunikační procesy relevantní k naplnění vytyčených strategických cílů. Následuje dotazníkové šetření, z něhož jsou stanoveny slabé stránky interní komunikace podniku. V závěru práce jsou navrženy cíle interní komunikace pro účinnou komunikaci v organizaci.
Abstract in different language: The diploma thesis deals with the communication systems in the organization, analyzing the effectiveness of communication processes and their ability to support the strategic objectives of the company. The aim is to analyze the problems currently functioning internal communication within the company BRUSH SEM s.r.o. and suggest measures for increasing the efficiency of communication, which are in line with the strategic objectives of the company. The first part is focused on the characteristics of the company, its strategy and strategic objectives and SWOT analysis. The next section discusses the theoretical knowledge necessary to perform quality analysis of internal communication. The third section identifies the main communication processes relevant to the fulfillment of strategic objectives. The following is a questionnaire survey, from which are made weaknesses in internal communication of the company. In conclusion are proposed objectives of internal communication for effective communication in an organization.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rejdova_DP_2013.pdfPlný text práce1,41 MBAdobe PDFView/Open
DP_rejdova_VP.PDFPosudek vedoucího práce1,64 MBAdobe PDFView/Open
DP_rejdova_OP.PDFPosudek oponenta práce581,99 kBAdobe PDFView/Open
DP_rejdova.PDFPrůběh obhajoby práce196,73 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9521

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.